Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation in language learning: Focus on individual learners' stories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39899644" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39899644 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation in language learning: Focus on individual learners' stories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research-based chapter is focused on motivation. The perspectives and approaches that have been adopted to investigate motivation have changed since the introduction of Gardner and Lambert's social psychological construct of integrative motivation inthe 1970s. This chapter presents a study, which is a part of a larger research project. It focuses on two aspects of language learning motivation, its dynamic nature and temporal variation, while applying a process-oriented approach. The chapter uncovers the temporal progression of language learner motivation over a long period of time. The respondents are Czech learners of English enrolled in English language teacher education programmes at three universities in the Czech Republic. On the basis of quantitative data obtained through a questionnaire, respondents for narrative interviews were selected. The interviews elicited the qualitative data, i.e. the respondents' own accounts of their English language learning experience. The biogr

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation in language learning: Focus on individual learners' stories

  • Popis výsledku anglicky

    The research-based chapter is focused on motivation. The perspectives and approaches that have been adopted to investigate motivation have changed since the introduction of Gardner and Lambert's social psychological construct of integrative motivation inthe 1970s. This chapter presents a study, which is a part of a larger research project. It focuses on two aspects of language learning motivation, its dynamic nature and temporal variation, while applying a process-oriented approach. The chapter uncovers the temporal progression of language learner motivation over a long period of time. The respondents are Czech learners of English enrolled in English language teacher education programmes at three universities in the Czech Republic. On the basis of quantitative data obtained through a questionnaire, respondents for narrative interviews were selected. The interviews elicited the qualitative data, i.e. the respondents' own accounts of their English language learning experience. The biogr

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-25982S" target="_blank" >GA13-25982S: Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and English Acquisition

  • ISBN

    978-80-7395-946-3

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    143-160

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly