Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Poet at the Teacher's Desk: W.H. Auden on Education, Democracy and Humanity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39911487" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39911487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/j/pjes.2017.6.issue-1/pjes-2017-0002/pjes-2017-0002.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/j/pjes.2017.6.issue-1/pjes-2017-0002/pjes-2017-0002.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/pjes-2017-0002" target="_blank" >10.1515/pjes-2017-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Poet at the Teacher's Desk: W.H. Auden on Education, Democracy and Humanity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the 1930s W.H. Auden taught at several public schools in Britain while simultaneously embarking on his poetic career. Later in life, he lectured at various educational institutions and returned to Oxford, his alma mater, in the 1950s as Oxford Professor of Poetry. His experience of teaching allowed Auden to reflect upon the pitfalls of Britain’s interwar educational system and its social function. Therefore, this article diverts attention from the prevailing scholarly focus on Auden’s poetry to his critical prose in order to examine the poet’s concerns about the content, purpose and role of education in society, his views on the structure of the educational system and disquiet about the tension between the utilitarian and humanistic dimensions of the educational process. At a more general level, the paper points out the relation that Auden maintained existed between education, democracy, humanity, art and the “crystallizing” power of poetry.

  • Název v anglickém jazyce

    The Poet at the Teacher's Desk: W.H. Auden on Education, Democracy and Humanity

  • Popis výsledku anglicky

    In the 1930s W.H. Auden taught at several public schools in Britain while simultaneously embarking on his poetic career. Later in life, he lectured at various educational institutions and returned to Oxford, his alma mater, in the 1950s as Oxford Professor of Poetry. His experience of teaching allowed Auden to reflect upon the pitfalls of Britain’s interwar educational system and its social function. Therefore, this article diverts attention from the prevailing scholarly focus on Auden’s poetry to his critical prose in order to examine the poet’s concerns about the content, purpose and role of education in society, his views on the structure of the educational system and disquiet about the tension between the utilitarian and humanistic dimensions of the educational process. At a more general level, the paper points out the relation that Auden maintained existed between education, democracy, humanity, art and the “crystallizing” power of poetry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prague Journal of English Studies

  • ISSN

    1804-8722

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    27-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus