Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39911853" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39911853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů
Popis výsledku v původním jazyce
Respekt k odlišnosti se stal jedním ze základních požadavků současného vzdělávání. Jakým způsobem však evropská kultura popisuje „jinakost“ neevropských kultur a jakou roli v těchto popisech sehrává náboženství? Tato otázka je hlavním předmětem předkládané knihy, která hledá odpovědi v analýze středoškolských učebnic. Ta sleduje, jakým způsobem autoři uchopují fenomén náboženství, jakou roli mu v historickém vývoji přisuzují a jakou roli náboženství hraje v interpretaci současných událostí vybraných kultur. Publikace rovněž nabízí stručnou reflexi diskusí problematiky vztahu náboženství a vzdělávání v evropském, potažmo v českém kontextu.
Název v anglickém jazyce
Reflection on Religion in Education with Emphasis on the Analysis of Czech Textbooks for Secondary Level
Popis výsledku anglicky
The respect for difference has become the basic request of contemporary education. However how does the European culture describe the “otherness” of non-European cultures? And what role does religion play in these descriptions? This question constitutes the main subject of the book and the answers are searched for through the analysis of Czech Textbooks for Secondary Level of education. The analysis follows the perceptions how authors conceptualize the phenomenon of religion, what role the religion has been ascribed in the historical development and what role it plays in the interpretations of contemporary events of chosen non-European cultures. The text also includes the brief reflection of discussion about the relation of religion and education in European and Czech context.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60304 - Religious studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7560-107-0
Počet stran knihy
197
Název nakladatele
Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS knihy
—