Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39911853" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39911853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Respekt k odlišnosti se stal jedním ze základních požadavků současného vzdělávání. Jakým způsobem však evropská kultura popisuje „jinakost“ neevropských kultur a jakou roli v těchto popisech sehrává náboženství? Tato otázka je hlavním předmětem předkládané knihy, která hledá odpovědi v analýze středoškolských učebnic. Ta sleduje, jakým způsobem autoři uchopují fenomén náboženství, jakou roli mu v historickém vývoji přisuzují a jakou roli náboženství hraje v interpretaci současných událostí vybraných kultur. Publikace rovněž nabízí stručnou reflexi diskusí problematiky vztahu náboženství a vzdělávání v evropském, potažmo v českém kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection on Religion in Education with Emphasis on the Analysis of Czech Textbooks for Secondary Level

  • Popis výsledku anglicky

    The respect for difference has become the basic request of contemporary education. However how does the European culture describe the “otherness” of non-European cultures? And what role does religion play in these descriptions? This question constitutes the main subject of the book and the answers are searched for through the analysis of Czech Textbooks for Secondary Level of education. The analysis follows the perceptions how authors conceptualize the phenomenon of religion, what role the religion has been ascribed in the historical development and what role it plays in the interpretations of contemporary events of chosen non-European cultures. The text also includes the brief reflection of discussion about the relation of religion and education in European and Czech context.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60304 - Religious studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7560-107-0

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS knihy