Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Only an Educated Person Can Change the World in the Spirit of Humanization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39918658" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39918658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Only an Educated Person Can Change the World in the Spirit of Humanization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Author brings as the starting topic the understanding of the universal reform from the point of view the category of the time in the works of Comenius, namely in Pansophia and develops the topic (universal reform) from the pedagogical perspective: the notion of school as the workshop of humanity, the notion of a Person as a responsible and active individual and the notion of life long learning for teachers. In conclusion the Author offers as the example of concrete reform followed Comenius ideas about the humanization in the so called Zlínské školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Only an Educated Person Can Change the World in the Spirit of Humanization

  • Popis výsledku anglicky

    The Author brings as the starting topic the understanding of the universal reform from the point of view the category of the time in the works of Comenius, namely in Pansophia and develops the topic (universal reform) from the pedagogical perspective: the notion of school as the workshop of humanity, the notion of a Person as a responsible and active individual and the notion of life long learning for teachers. In conclusion the Author offers as the example of concrete reform followed Comenius ideas about the humanization in the so called Zlínské školy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Restoration of Human Affairs : Utopianism or Realism?

  • ISBN

    978-1-66671-415-9

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    47-57

  • Počet stran knihy

    226

  • Název nakladatele

    Pickwick publications

  • Místo vydání

    Eugene

  • Kód UT WoS kapitoly