Murdoch on ethical formation in a changing world
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39919795" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39919795 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://academic.oup.com/jope/article-abstract/56/6/827/7000108?redirectedFrom=fulltext&login=false" target="_blank" >https://academic.oup.com/jope/article-abstract/56/6/827/7000108?redirectedFrom=fulltext&login=false</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/1467-9752.12709" target="_blank" >10.1111/1467-9752.12709</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Murdoch on ethical formation in a changing world
Popis výsledku v původním jazyce
In the past few years, we have seen emerging new work that focalizes the role of historicalchange and its moral implications in Iris Murdoch's philosophy. This paper strengthens thisreading of her work and investigates the implications of this aspect of Murdoch's thinking foreducation in general and for moral education in particular. It resituates the Platonic imagery ofthe individual's ascent towards the true and the good in a frame where our conceptions of thetrue and the good are in a process of historical reconfiguration.
Název v anglickém jazyce
Murdoch on ethical formation in a changing world
Popis výsledku anglicky
In the past few years, we have seen emerging new work that focalizes the role of historicalchange and its moral implications in Iris Murdoch's philosophy. This paper strengthens thisreading of her work and investigates the implications of this aspect of Murdoch's thinking foreducation in general and for moral education in particular. It resituates the Platonic imagery ofthe individual's ascent towards the true and the good in a frame where our conceptions of thetrue and the good are in a process of historical reconfiguration.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF15_003%2F0000425" target="_blank" >EF15_003/0000425: Centrum pro etiku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Philosophy of Education
ISSN
0309-8249
e-ISSN
1467-9752
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
827-837
Kód UT WoS článku
000875527400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85141344945