Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Murdoch on ethical formation in a changing world

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39919795" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39919795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://academic.oup.com/jope/article-abstract/56/6/827/7000108?redirectedFrom=fulltext&login=false" target="_blank" >https://academic.oup.com/jope/article-abstract/56/6/827/7000108?redirectedFrom=fulltext&login=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/1467-9752.12709" target="_blank" >10.1111/1467-9752.12709</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Murdoch on ethical formation in a changing world

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the past few years, we have seen emerging new work that focalizes the role of historicalchange and its moral implications in Iris Murdoch&apos;s philosophy. This paper strengthens thisreading of her work and investigates the implications of this aspect of Murdoch&apos;s thinking foreducation in general and for moral education in particular. It resituates the Platonic imagery ofthe individual&apos;s ascent towards the true and the good in a frame where our conceptions of thetrue and the good are in a process of historical reconfiguration.

  • Název v anglickém jazyce

    Murdoch on ethical formation in a changing world

  • Popis výsledku anglicky

    In the past few years, we have seen emerging new work that focalizes the role of historicalchange and its moral implications in Iris Murdoch&apos;s philosophy. This paper strengthens thisreading of her work and investigates the implications of this aspect of Murdoch&apos;s thinking foreducation in general and for moral education in particular. It resituates the Platonic imagery ofthe individual&apos;s ascent towards the true and the good in a frame where our conceptions of thetrue and the good are in a process of historical reconfiguration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF15_003%2F0000425" target="_blank" >EF15_003/0000425: Centrum pro etiku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Philosophy of Education

  • ISSN

    0309-8249

  • e-ISSN

    1467-9752

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    827-837

  • Kód UT WoS článku

    000875527400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141344945