Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Společník, exponát i trofej. Zvíře ve výchově šlechty v 19. století.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F23%3A39921036" target="_blank" >RIV/00216275:25210/23:39921036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Společník, exponát i trofej. Zvíře ve výchově šlechty v 19. století.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na vztah a roli zvířat ve výchově šlechty, který bylo možné bádat prostřednictvím korespondence psané dětmi. Zobrazuje také rozdíly ve výchově mezi chlapci a dívkami. Děti malovaly zvířata od útlého věku formou jednoduchých kreseb a seznamovaly se s nimi prostřednictvím hraček. V pozdějším věku byly do výchovy zařazeny i aktivity jako byla jízda na koni, lov, ale i péče o zvířata. Každé zvíře mělo ve společnosti jinou funkci, což ovlivňovalo i vztah dětí k jednotlivým tvorům. Docházelo zde k paradoxu, protože děti se setkávaly se zvířaty určenými k lovu v oborách, kde mohly zvířata krmit a vytvářet si k nim pozitivní vztah. Lovná zvěř představovala také trofej. Specifické postavení v životě dětí měli kromě koní také psi. Na okraj děti zmiňovaly také návštěvy cirkusu a zoologických zahrad té doby.

  • Název v anglickém jazyce

    Companion, Showpiece and Trophy: An Animal in the Education of the Nobility in the 19th Century

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the relationship and role of animals in the upbringing of the nobility, which could be explored through correspondence written by children. It also shows the differences in upbringing between boys and girls. Children drew animals from an early age in the form of simple drawings and were introduced to them through toys. At a later age, activities such as horse riding, hunting, as well as caring for animals were included in their upbringing. Each animal had a different function in society, which also influenced the children&apos;s relationship with each creature. There was a paradox, as children encountered animals intended for hunting in fields where they could feed the animals and develop a positive relationship with them. The animals also represented the trophy from the hunt. Apart from horses, dogs also had a specific position in the children&apos;s lives. Children also mentioned visits to the circus and zoos of that time.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Zvířata a jejich lidé

  • ISBN

    978-80-246-5157-6

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    354-366

  • Počet stran knihy

    535

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly