Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Experience of Corporal Punishment in Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39921603" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39921603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ia-institute.com/iai-academic-conference-proceedings-vienna-21-june-2024/" target="_blank" >https://ia-institute.com/iai-academic-conference-proceedings-vienna-21-june-2024/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Experience of Corporal Punishment in Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of corporal punishment in schools is a serious pedagogical issue. Many studies worldwide have highlighted the negative consequences of corporal punishment and its harmful effects on children. The present study aims to explore the experience with corporal punishment in schools within the context of the Czech Republic. Despite international obligations to protect children from physical and mental violence, some Czech teachers may still use corporal punishment due to legal ambiguities and wide societal acceptance especially in child rearing by parents. The study&apos;s findings indicated that over one third of participants had personally experienced corporal punishment at school, and more than two-thirds had witnessed it occurring. The study also revealed the emotional responses to these experiences, which were predominantly negative, and provided insights into the respondents&apos; contemporary opinions on the use of corporal punishment in educational settings. The findings underscore the need for clearer legal frameworks and increased awareness to protect children from corporal punishment in schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The Experience of Corporal Punishment in Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The use of corporal punishment in schools is a serious pedagogical issue. Many studies worldwide have highlighted the negative consequences of corporal punishment and its harmful effects on children. The present study aims to explore the experience with corporal punishment in schools within the context of the Czech Republic. Despite international obligations to protect children from physical and mental violence, some Czech teachers may still use corporal punishment due to legal ambiguities and wide societal acceptance especially in child rearing by parents. The study&apos;s findings indicated that over one third of participants had personally experienced corporal punishment at school, and more than two-thirds had witnessed it occurring. The study also revealed the emotional responses to these experiences, which were predominantly negative, and provided insights into the respondents&apos; contemporary opinions on the use of corporal punishment in educational settings. The findings underscore the need for clearer legal frameworks and increased awareness to protect children from corporal punishment in schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IAI Academic Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2671-3179

  • e-ISSN

    2671-3179

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    89-98

  • Název nakladatele

    International Academic Institute

  • Místo vydání

    Skopje

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    21. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku