Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What can be learned from incidents in chemistry labs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F10%3A39882465" target="_blank" >RIV/00216275:25310/10:39882465 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What can be learned from incidents in chemistry labs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Students of chemistry should achieve certain safety competencies. Among other things they should be able to learn from undesirable events that happen during their work. In order to facilitate this we decided to analyze, together with our students, the specific causes of a few undesirable events which have happened in our school laboratories. We applied an approach based on root cause analysis and on the classification of four levels of safety assurance. Our examples showed the effectiveness of this approach, leading us at once not only to the identification of errors committed by students, but to those of teachers as well. This enabled us to compile a set of recommendations for the possible prevention of such incidents. Above all, our analysis stronglyreinforced the conviction that this approach - learning from actual incidents - is more than just a cause analysis technique. It is a pattern of behavior, a cultural pattern.

  • Název v anglickém jazyce

    What can be learned from incidents in chemistry labs

  • Popis výsledku anglicky

    Students of chemistry should achieve certain safety competencies. Among other things they should be able to learn from undesirable events that happen during their work. In order to facilitate this we decided to analyze, together with our students, the specific causes of a few undesirable events which have happened in our school laboratories. We applied an approach based on root cause analysis and on the classification of four levels of safety assurance. Our examples showed the effectiveness of this approach, leading us at once not only to the identification of errors committed by students, but to those of teachers as well. This enabled us to compile a set of recommendations for the possible prevention of such incidents. Above all, our analysis stronglyreinforced the conviction that this approach - learning from actual incidents - is more than just a cause analysis technique. It is a pattern of behavior, a cultural pattern.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Loss Prevention in the Process Industries

  • ISSN

    0950-4230

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000283029000008

  • EID výsledku v databázi Scopus