Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Veřejná správa našich města a její reflexe ve výuce urbanismu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F07%3A00005474" target="_blank" >RIV/00216275:25410/07:00005474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Veřejná správa našich města a její reflexe ve výuce urbanismu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Urbanismus a systém jeho výuky je v České republice po dlouho dobu chápán jako součást architektury. Vzdělávací urbanistické programy jsou převážně (a dalo by se říci, že výhradně) součástí studia architektury. Mohlo by se tak zdát, že město je pouze skupina budov. Ale v praxi existuje mnoho jiných úhlů pohledu na urbanismus, které by také mohly/měly být do vzdělávacího systému zahrnuty ? stavitelství, geografie, environmentalismus, sociologie, politologie atd. stejně tak jako veřejná správa. Na druhoustranu studenti urbanismu by měli mít dostatek informací o stavitelství, geografii, environmentalismu, sociologii, politologii atd. a také studenti územního plánování by měli oplývat informacemi o veřejné správě, o jejím systému a o postavení územního plánování v systému plánovacích nástrojů našich obcí a měst (čímž míním zejména postavení územního plánování ve vztahu k plánování strategickému a ekonomickému ? finančnímu). Všechny plánovací nástroje (nejen tedy ty urbanistické)a všechny

  • Název v anglickém jazyce

    Public administration in our cities and its reflexion in the urbanism education

  • Popis výsledku anglicky

    Urbanism and its education system in the Czech Republic are for a long time understands mainly as a part of architecture. The educational programmes are mainly (one should tell practically only) as a part of studying of architecture. It should looks likethe city is only a group of buildings. But there are many other approaches towards urbanism which should be a part of other fields of education ? engineers, geographers, environmentalists, sociologists, politologists etc. as well as public administration. On the other hand student of urbanism should have enough information about engineering, geography, environmentalism, sociology, politology etc. and also students of urban planning should have number of information about public administration, about its system and about the position of urban planning between other planning tools whose are used in our cities and towns (I mean mainly the strategic and economical ? financial planning). All of the planning tolls and planning bodies as well

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Systémové pohledy na problémy rozvoje současných měst a jejich reflexe ve výuce urbanismu

  • ISBN

    978-80-214-3478-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, ČR

  • Datum konání akce

    23. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku