Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Comparison of the Publication of Reports on Corporate Social Responsibility in the Area of Telecommunications Services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F11%3A39892412" target="_blank" >RIV/00216275:25410/11:39892412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Comparison of the Publication of Reports on Corporate Social Responsibility in the Area of Telecommunications Services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the social responsibility of companies providing telecommunications services. An assessment is made of quality of these reports in selected areas based on staging of corporate responsibility reports of three Czech telecommunications providers (Vodafone, Telefónica O2 and T - Mobile). These areas were selected on the basis of individual reports and structures for better comparisons were consolidated into seven areas that are scoring. In the final evaluation is then still an area that represents the overall complexity, clarity and accessibility of public reports. In addition, these providers are compared with a foreign company Orange, which has a high quality in the area of corporate social responsibility. Evaluation is done on ascale from 1 to 5 points, 5 points are the highest rating and 1 the lowest one. Each area is evaluated and points are then summed total for each company. The company, which reaches the most points, has the best level of disclosure reports

  • Název v anglickém jazyce

    The Comparison of the Publication of Reports on Corporate Social Responsibility in the Area of Telecommunications Services

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the social responsibility of companies providing telecommunications services. An assessment is made of quality of these reports in selected areas based on staging of corporate responsibility reports of three Czech telecommunications providers (Vodafone, Telefónica O2 and T - Mobile). These areas were selected on the basis of individual reports and structures for better comparisons were consolidated into seven areas that are scoring. In the final evaluation is then still an area that represents the overall complexity, clarity and accessibility of public reports. In addition, these providers are compared with a foreign company Orange, which has a high quality in the area of corporate social responsibility. Evaluation is done on ascale from 1 to 5 points, 5 points are the highest rating and 1 the lowest one. Each area is evaluated and points are then summed total for each company. The company, which reaches the most points, has the best level of disclosure reports

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, Faculty of Economics and Administration

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    78-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus