Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approach to Solving of Decrease in Disproportion Between Groups of Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F12%3A39894977" target="_blank" >RIV/00216275:25410/12:39894977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approach to Solving of Decrease in Disproportion Between Groups of Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper a problem of decrease in disproportion between part-time and full-time students is presented. It was solved by way of a virtual laboratory. The lab was created within the solution of the project named Virtualization. It represents the partof the decentralized program No. 3 The development of modern equipment and technology at the University of Pardubice in 2011, is sponsored by the Ministry of Education, Youth and Sports in the Czech Republic. The aim of the project Virtualization is to eliminate the disproportion of free access to licensed software between part-time and full-time students. Based on analysis of virtualization possibilities the solution has been implemented through Microsoft Terminal Server. A dedicated server with neededlicensed software was installed. Students can connect this server and get remote desktop. Students can run installed software on the server's remote desktop as if it was on their private computers. Therefore students can solve specified

  • Název v anglickém jazyce

    Approach to Solving of Decrease in Disproportion Between Groups of Students

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper a problem of decrease in disproportion between part-time and full-time students is presented. It was solved by way of a virtual laboratory. The lab was created within the solution of the project named Virtualization. It represents the partof the decentralized program No. 3 The development of modern equipment and technology at the University of Pardubice in 2011, is sponsored by the Ministry of Education, Youth and Sports in the Czech Republic. The aim of the project Virtualization is to eliminate the disproportion of free access to licensed software between part-time and full-time students. Based on analysis of virtualization possibilities the solution has been implemented through Microsoft Terminal Server. A dedicated server with neededlicensed software was installed. Students can connect this server and get remote desktop. Students can run installed software on the server's remote desktop as if it was on their private computers. Therefore students can solve specified

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2012 - 9th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics - Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-558-0092-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    233-242

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    2. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku