Měření tržní orientace ve vzorku malých a středních inovačních podniků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F12%3A39896789" target="_blank" >RIV/00216275:25410/12:39896789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ojs.ef.jcu.cz/acta/article/view/411/403" target="_blank" >http://ojs.ef.jcu.cz/acta/article/view/411/403</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření tržní orientace ve vzorku malých a středních inovačních podniků
Popis výsledku v původním jazyce
Malé a střední podniky tvoří klíčovou součást všech tržních ekonomik. Jejich velikost jim umožňuje flexibilně reagovat na tržní změny a vytvářet pestřejší nabídku produktů pro zákazníky. Významnou roli mají malé a střední podniky v inovačním podnikání, které je nedílnou součástí naší ekonomiky. Inovační produkty mají obecně vyšší schopnost uspět na trhu globální konkurence, protože jsou obtížně okopírovatelné. Vývoj takových produktů je mimo jiné závislý na schopnosti organizace být v kontaktu s trhem asledovat jeho aktuální vývoj. Tato schopnost je podstatně zlepšena implementací marketingové filozofie, prostřednictvím přístupu tržní orientace. Předmětem zkoumání ve vybraném vzorku podniků je prokázání, že analyzované malé a střední inovační podniky,které přijaly principy tržní do systému řízení podniku, zvýšily svůj podnikový výkon a díky silně inovativním produktům podstatně zlepšily svou pozici na daném trhu.
Název v anglickém jazyce
Measuring market orientation in a sample of small and medium-sized innovative enterprises
Popis výsledku anglicky
Small and medium-sized enterprises is a key part of all market economies. Their size allows them to react flexibly to market changes and create a more diverse range of products for customers. An important role is played by SMEs in the innovation businesswhich is an integral part of our economy. Innovative products generally have a higher ability to succeed in the global market competition because they are difficult to copying . The development of such products is among others dependent on the ability of the organization to be in touch with the market and follow its current development. This capability is significantly improved by implementing the marketing philosophy through market orientation. Subject of investigation in a sample of enterprises is todemonstrate that the analyzed small and medium innovative enterprises that have adopted market principles to the management system increase their business performance through a strongly innovative products significantly improved its posi
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
31-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—