Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RELATION BETWEEN RESULTS OF ENTRANCE EXAMINATION TEST IN MATHEMATICS AND EXAMINATION IN MATHEMATIC AT UNIVERSITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F13%3A39896557" target="_blank" >RIV/00216275:25410/13:39896557 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RELATION BETWEEN RESULTS OF ENTRANCE EXAMINATION TEST IN MATHEMATICS AND EXAMINATION IN MATHEMATIC AT UNIVERSITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of our study, results of which are presented in this paper, is to answer the question whether the results of the entrance tests in mathematics are related to the examination results in mathematics. We know from our experience that mathematics isin the most of economical faculties the decisive factor which decides whether a student finishes its study or not. If the student passes this test, the probability that he will not be successful is relatively small. This was also the reason why we investigated the relationship between the numbers of points of entrance tests in mathematics with a final result of mathematics in the first semester of undergraduate study. Further, the paper examined whether the type of completed secondary school influencesthe relationship between the results of admission tests and math grades.

  • Název v anglickém jazyce

    RELATION BETWEEN RESULTS OF ENTRANCE EXAMINATION TEST IN MATHEMATICS AND EXAMINATION IN MATHEMATIC AT UNIVERSITY

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of our study, results of which are presented in this paper, is to answer the question whether the results of the entrance tests in mathematics are related to the examination results in mathematics. We know from our experience that mathematics isin the most of economical faculties the decisive factor which decides whether a student finishes its study or not. If the student passes this test, the probability that he will not be successful is relatively small. This was also the reason why we investigated the relationship between the numbers of points of entrance tests in mathematics with a final result of mathematics in the first semester of undergraduate study. Further, the paper examined whether the type of completed secondary school influencesthe relationship between the results of admission tests and math grades.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    370-373

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000048