Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SUPPORT OF DECISION-MAKING ON ECONOMIC AND SOCIAL SUSTAINABILITY OF PUBLIC TRANSPORT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F14%3A39898486" target="_blank" >RIV/00216275:25410/14:39898486 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/14:00043544

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2014.897645" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2014.897645</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2014.897645" target="_blank" >10.3846/16484142.2014.897645</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SUPPORT OF DECISION-MAKING ON ECONOMIC AND SOCIAL SUSTAINABILITY OF PUBLIC TRANSPORT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of the paper is to present theoretical findings suitable as a support of decision-making on economic sustainability and accessibility of public transport. Czech experience with solving this problem is taken into account. The paper focuses on the relationship between two of three pillars of public transport sustainability social and economic. Accessibility of public transport service for the clients is considered the main feature of the social pillar. Three types of accessibility are taken into account: spatial, time and economic. Indicators of all three types are presented and their role is studied in details. The main factors influencing the indicators are described. It is shown that, usually, strengthening the social pillar is then weakening the economic one. Further, the public transport accessibility issues are discussed in the most complicated case in the weak demand areas. Demand Responsible Transport (DRT) is presented as an efficient and effective tool in maint

  • Název v anglickém jazyce

    SUPPORT OF DECISION-MAKING ON ECONOMIC AND SOCIAL SUSTAINABILITY OF PUBLIC TRANSPORT

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of the paper is to present theoretical findings suitable as a support of decision-making on economic sustainability and accessibility of public transport. Czech experience with solving this problem is taken into account. The paper focuses on the relationship between two of three pillars of public transport sustainability social and economic. Accessibility of public transport service for the clients is considered the main feature of the social pillar. Three types of accessibility are taken into account: spatial, time and economic. Indicators of all three types are presented and their role is studied in details. The main factors influencing the indicators are described. It is shown that, usually, strengthening the social pillar is then weakening the economic one. Further, the public transport accessibility issues are discussed in the most complicated case in the weak demand areas. Demand Responsible Transport (DRT) is presented as an efficient and effective tool in maint

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP402%2F12%2F2147" target="_blank" >GAP402/12/2147: Ekonomicky optimální procesy na sítích</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport

  • ISSN

    1648-4142

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    59-68

  • Kód UT WoS článku

    000333883900008

  • EID výsledku v databázi Scopus