Rozhodování managementu společnosti o výplatě dividend
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F14%3A39898696" target="_blank" >RIV/00216275:25410/14:39898696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozhodování managementu společnosti o výplatě dividend
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá rozhodováním managementu o použití zisku na výplatu dividend. Výplata dividend patří nepochybně k nejvýznamnějšímu finančnímu rozhodnutí managementu. Problematika výplaty dividend je jedna z mála oblastí podnikových financí, která je často a neustále diskutována, a která se vyznačuje velkou různorodostí názorů. Existuje celá řada teorií vysvětlující dividendovou politiku firmy. Nejvýznamněji přijímanou teorií je Millerova a Modilianiho teorie o dividendové neutralitě, podle které je hodnota společnosti zcela nezávislá na její dividendové politice. Jiná vysvětlení charakterizující chování dividend jsou teorie založené na informační asymetrii, problému nákladu zmocnění nebo daňové důvody.
Název v anglickém jazyce
Management decisions on paying dividends
Popis výsledku anglicky
The article deals with management decisions on using profit to pay dividends. Distribution of dividends is one of a firm's most important financial decisions. The questions surrounding dividend payout are actually one of the most studied subjects withincorporate finance. There are a number of theories explaining a firm's dividend policy. The most famous - and in many respects contradictory - findings on dividend distribution are Miller and Modigliani's theorem on the irrelevance of dividends. Other popular explanations for dividend behaviour come from theories predicated on information asymmetry, agency problem or tax reasons.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nové trendy v podnikové ekonomice a managementu
ISBN
978-80-7395-840-4
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
21-32
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—