The Influence of Public Expenditure on Innovation Activity In Czech Manufacturing Industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F15%3A39899724" target="_blank" >RIV/00216275:25410/15:39899724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Public Expenditure on Innovation Activity In Czech Manufacturing Industry
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we use the logistic regress models to examine the influence of public expenditure on innovation activity in Czech manufacturing industry. Specially, we study the influence of subsidies on the product, process, organizational and marketinginnovation in three technology levels: low, medium and high tech in Czech manufacturing industry. We used the primary data from Eurostat (Community Innovation Survey). Specifically, we analyzed whether the size of the firm, geographic localization, somekinds of expenditures and government support from national and EU budgets influence the ability to produce the specific type of innovation. We show that product innovation is influenced by geographical localization, firm orientation on markets. Further,we found out that public expenditures strongly influence the process innovation, the national sources rather the marketing innovation. From this result we can discuss the efficiency of the public subsidies on innovation in future research
Název v anglickém jazyce
The Influence of Public Expenditure on Innovation Activity In Czech Manufacturing Industry
Popis výsledku anglicky
In this paper, we use the logistic regress models to examine the influence of public expenditure on innovation activity in Czech manufacturing industry. Specially, we study the influence of subsidies on the product, process, organizational and marketinginnovation in three technology levels: low, medium and high tech in Czech manufacturing industry. We used the primary data from Eurostat (Community Innovation Survey). Specifically, we analyzed whether the size of the firm, geographic localization, somekinds of expenditures and government support from national and EU budgets influence the ability to produce the specific type of innovation. We show that product innovation is influenced by geographical localization, firm orientation on markets. Further,we found out that public expenditures strongly influence the process innovation, the national sources rather the marketing innovation. From this result we can discuss the efficiency of the public subsidies on innovation in future research
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-02836S" target="_blank" >GA14-02836S: Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth
ISBN
978-0-9860419-4-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1820-1827
Název nakladatele
International Business Information Management Association-IBIMA
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Amsterdam
Datum konání akce
7. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000360508700178