Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transparent corporate tax paid by companies in the Czech Republic as tool in their public relations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F16%3A39901990" target="_blank" >RIV/00216275:25410/16:39901990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://download.upce.cz/fes/scipap/SciPap_38.pdf" target="_blank" >https://download.upce.cz/fes/scipap/SciPap_38.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transparent corporate tax paid by companies in the Czech Republic as tool in their public relations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this article is to examine marketing strategy of sample of chosen big companies in the Czech Republic, whether they use information about its corporate tax payments in their public relations in order to get more customer favour. As the research tool was chosen case study consisting of twenty companies awarded as top contributors to public budget in form of corporate tax in the Czech Republic by the Ministry of Finance of the Czech Republic. Their official websites, press releases and social networks were explored to find out, if they used in any way this award in their public relations. Results show that companies don't consider this award beneficial for public relations. Possible reason for not publishing the tax award could be that large companies don't want any publicity connected with tax topic at all and don't see any advantages of publishing the award.

  • Název v anglickém jazyce

    Transparent corporate tax paid by companies in the Czech Republic as tool in their public relations

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this article is to examine marketing strategy of sample of chosen big companies in the Czech Republic, whether they use information about its corporate tax payments in their public relations in order to get more customer favour. As the research tool was chosen case study consisting of twenty companies awarded as top contributors to public budget in form of corporate tax in the Czech Republic by the Ministry of Finance of the Czech Republic. Their official websites, press releases and social networks were explored to find out, if they used in any way this award in their public relations. Results show that companies don't consider this award beneficial for public relations. Possible reason for not publishing the tax award could be that large companies don't want any publicity connected with tax topic at all and don't see any advantages of publishing the award.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    38

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    168-176

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85016755924