Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cooperation as a strategy to overcome firm´s innovation barriers – the case of German manufacturing firms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F18%3A39913298" target="_blank" >RIV/00216275:25410/18:39913298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cooperation as a strategy to overcome firm´s innovation barriers – the case of German manufacturing firms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this paper is to analyze the probability of firms collaborate with other partners as a means to overcome their innovation barriers. Firm’s encounter numerous obstacles in their quest to be innovative and competitive, these innovation barriers prevents them from introducing new services and products to the market, adopting new technologies, and obstructs firms overall competitiveness. Firm’s internal and external collaborations can help them to overcome difficult business challenges and barriers such as shortage of skilled personnel, and high cost of accessing new markets etc. For this kind of analysis, the probit regression model is mostly used. Our results have pointed out that those barriers to firm’s innovation push them to collaborate in the market environment. Firms encountering innovation barriers valued their cooperation within the enterprise group, with clients and customers and with other competitors than with institutions such as universities and public research institutions. Our paper contributes to the burgeoning literature on innovation as it examines how firms put in cooperation strategies to mitigate those barriers. An important contribution of our research is the definition of the role of public institutions, public policy and public funding to remove barriers to innovative activities in a market environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Cooperation as a strategy to overcome firm´s innovation barriers – the case of German manufacturing firms

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this paper is to analyze the probability of firms collaborate with other partners as a means to overcome their innovation barriers. Firm’s encounter numerous obstacles in their quest to be innovative and competitive, these innovation barriers prevents them from introducing new services and products to the market, adopting new technologies, and obstructs firms overall competitiveness. Firm’s internal and external collaborations can help them to overcome difficult business challenges and barriers such as shortage of skilled personnel, and high cost of accessing new markets etc. For this kind of analysis, the probit regression model is mostly used. Our results have pointed out that those barriers to firm’s innovation push them to collaborate in the market environment. Firms encountering innovation barriers valued their cooperation within the enterprise group, with clients and customers and with other competitors than with institutions such as universities and public research institutions. Our paper contributes to the burgeoning literature on innovation as it examines how firms put in cooperation strategies to mitigate those barriers. An important contribution of our research is the definition of the role of public institutions, public policy and public funding to remove barriers to innovative activities in a market environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-11795S" target="_blank" >GA17-11795S: Modelování dynamiky determinantů národní a regionální produktivity založené na znalostních a kooperačních efektech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings Book from ICEIRD 2018

  • ISBN

    978-960-9416-21-4

  • ISSN

    2411-5320

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    21-28

  • Název nakladatele

    Publications Management: ARTION Conferences &amp; Events

  • Místo vydání

    Doha

  • Místo konání akce

    Doha

  • Datum konání akce

    29. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku