Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F18%3A39913663" target="_blank" >RIV/00216275:25410/18:39913663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper intends to develop the understanding of the various factors that contributes to university knowledge transfers and spinoff activities. Using data from the HESA-BCI survey and the Structural Equation Model (SEM) we analysed the various determinants that influence spin off activities of universities in the United Kingdom. The empirical results demonstrate that (1) incentive support provided to academics influences their spin off activities positively; (2) incubation support in the form of science parks, entrepreneurial support, venture capital has a positive influence on universities spin off activities; (3) the governance of universities’ spin off activities doesn’t necessary contribute to academic spin off activities. Practical implications are also offered to universities management, academics and industries on best strategies to support their spin off activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom

  • Popis výsledku anglicky

    This paper intends to develop the understanding of the various factors that contributes to university knowledge transfers and spinoff activities. Using data from the HESA-BCI survey and the Structural Equation Model (SEM) we analysed the various determinants that influence spin off activities of universities in the United Kingdom. The empirical results demonstrate that (1) incentive support provided to academics influences their spin off activities positively; (2) incubation support in the form of science parks, entrepreneurial support, venture capital has a positive influence on universities spin off activities; (3) the governance of universities’ spin off activities doesn’t necessary contribute to academic spin off activities. Practical implications are also offered to universities management, academics and industries on best strategies to support their spin off activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách: sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-210-8970-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    117-124

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Kudějov

  • Datum konání akce

    13. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000583803900014