Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F18%3A39913663" target="_blank" >RIV/00216275:25410/18:39913663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-14</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom
Popis výsledku v původním jazyce
This paper intends to develop the understanding of the various factors that contributes to university knowledge transfers and spinoff activities. Using data from the HESA-BCI survey and the Structural Equation Model (SEM) we analysed the various determinants that influence spin off activities of universities in the United Kingdom. The empirical results demonstrate that (1) incentive support provided to academics influences their spin off activities positively; (2) incubation support in the form of science parks, entrepreneurial support, venture capital has a positive influence on universities spin off activities; (3) the governance of universities’ spin off activities doesn’t necessary contribute to academic spin off activities. Practical implications are also offered to universities management, academics and industries on best strategies to support their spin off activities.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing Spin-off Activities at Universities: Empirical Evidence from the United Kingdom
Popis výsledku anglicky
This paper intends to develop the understanding of the various factors that contributes to university knowledge transfers and spinoff activities. Using data from the HESA-BCI survey and the Structural Equation Model (SEM) we analysed the various determinants that influence spin off activities of universities in the United Kingdom. The empirical results demonstrate that (1) incentive support provided to academics influences their spin off activities positively; (2) incubation support in the form of science parks, entrepreneurial support, venture capital has a positive influence on universities spin off activities; (3) the governance of universities’ spin off activities doesn’t necessary contribute to academic spin off activities. Practical implications are also offered to universities management, academics and industries on best strategies to support their spin off activities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách: sborník příspěvků
ISBN
978-80-210-8970-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
117-124
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Kudějov
Datum konání akce
13. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000583803900014