Effect of twitter investor engagement on cryptocurrencies during the COVID-19 pandemic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F23%3A39920760" target="_blank" >RIV/00216275:25410/23:39920760 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0275531922002367" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0275531922002367</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ribaf.2022.101850" target="_blank" >10.1016/j.ribaf.2022.101850</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of twitter investor engagement on cryptocurrencies during the COVID-19 pandemic
Popis výsledku v původním jazyce
This study aims to examine whether the prices and returns of two cryptocurrencies, Dogecoin and Ethereum, are affected by Twitter engagement following the COVID-19 pandemic. We use the autoregressive integrated moving average with explanatory variables model to integrate the effects of investor attention and engagement on Dogecoin and Ethereum returns using data from December 31, 2020, to May 12, 2021. The results provide evidence supporting the hypothesis of a strong effect of Twitter investor engagement on Dogecoin returns; however, no potential impact is identified for Ethereum. These findings add to the growing evidence regarding the effect of social media on the cryptocurrency market and have useful implications for investors and corporate investment managers concerning investment decisions and trading strategies.
Název v anglickém jazyce
Effect of twitter investor engagement on cryptocurrencies during the COVID-19 pandemic
Popis výsledku anglicky
This study aims to examine whether the prices and returns of two cryptocurrencies, Dogecoin and Ethereum, are affected by Twitter engagement following the COVID-19 pandemic. We use the autoregressive integrated moving average with explanatory variables model to integrate the effects of investor attention and engagement on Dogecoin and Ethereum returns using data from December 31, 2020, to May 12, 2021. The results provide evidence supporting the hypothesis of a strong effect of Twitter investor engagement on Dogecoin returns; however, no potential impact is identified for Ethereum. These findings add to the growing evidence regarding the effect of social media on the cryptocurrency market and have useful implications for investors and corporate investment managers concerning investment decisions and trading strategies.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA22-22586S" target="_blank" >GA22-22586S: Aspektově orientovaná analýza sentimentu finančních textů pro predikci finanční výkonnosti podniku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Research in International Business and Finance
ISSN
0275-5319
e-ISSN
1878-3384
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
January
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
101850
Kód UT WoS článku
000913247800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85145603310