Přístupy k modelování dopravní poptávky v osobní dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F04%3A00002163" target="_blank" >RIV/00216275:25510/04:00002163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy k modelování dopravní poptávky v osobní dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution deals with the approaches to transport demand modelling in the personal transportation regarding the modelling of progression of suistainable mobility in the personal transportation. The basic aspects of transport demand modelling are updated with the actual changes of approaches to transport modelling resulting from conclusions of the international Delphi research, from political environment changes and from analysis of new trends in the society. In the review of the approaches to thetransport demand modelling attention is paid to the Four-Step Model, to the activity-based model, trip based model versus the activity based models, and to other approaches to modelling - dynamic longitudine panel models, model focused on interaction between land use and transportation, equity consideration.
Název v anglickém jazyce
Approaches to the Transport Demand modelling in Personal Transportation
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with the approaches to transport demand modelling in the personal transportation regarding the modelling of progression of suistainable mobility in the personal transportation. The basic aspects of transport demand modelling are updated with the actual changes of approaches to transport modelling resulting from conclusions of the international Delphi research, from political environment changes and from analysis of new trends in the society. In the review of the approaches to thetransport demand modelling attention is paid to the Four-Step Model, to the activity-based model, trip based model versus the activity based models, and to other approaches to modelling - dynamic longitudine panel models, model focused on interaction between land use and transportation, equity consideration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0096" target="_blank" >GA103/04/0096: Rozvoj dopravních systémů osobní dopravy na principech udržitelné mobility a přístupnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Faktory trvale udržitelné mobility a přístupnosti k dopravním službám
ISBN
80-7194-713-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
114-131
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
22. 11. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—