Agentově orientovaná simulace dopravních uzlů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002413" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002413 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Agentovo orientovaná simulácia dopravných uzlov
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem monografie je metodika prakticky použitelných simulačních modelů složitých obslužných systémů, hlavně však modelů dopravních uzlů jako systémů s dominantní nebo převažující funkcí přemísťování dopravních prvků. Výklad je založen na původní agentově orientované architektuře ABAsim ověřené na reálných projektech, přičemž je průběžně ilustrovaný případovou studií simulačního modelu seřaďovací stanice. Text se na relativně podrobné úrovni zabývá dvěma na první pohled značně vzdálenými disciplinami. První, klíčovou disciplínou je oblast informačních technologií, jmenovitě technologií tvorby a využití simulačních modelů komplexních obslužných systémů, druhou disciplínou je oblast dopravních technologií. I když je takovéto spojení možná trochu nezvyklé, je v tomto případě záměrné. Má-li být totiž simulační model komplexního obslužného systému úspěšně aplikovaný, musí v průběhu celého projektu úzce spolupracovat odborníci na informační technologie a odborníci na příslušné technologic
Název v anglickém jazyce
Agent-based simulation of transportation nodes
Popis výsledku anglicky
The publication pays attention to the methodology of an utilisation of simulation models related to service (queuing) systems - the main accent is put on simulation models reflecting transportation nodes as systems with dominant or prevalent function oftransport elements removals. Explication is based on the original agent-based architecture of simulation models (ABAsim) verified within the frame of lots of real projects, whereas the prototype railway marshalling yard is utilised as an illustration case. The monograph presents two quite different disciplines. The first (crucial) one deals with area of information technologies, mainly technologies of building and utilisation of simulation models reflecting complex service (queuing) systems. The seconddiscipline represents a subject of transportation technologies. In spite of the fact that such connection of the mentioned disciplines is not usual, within this book is intentional - that is to say in order to successfully apply the simul
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1P05ME727" target="_blank" >1P05ME727: Simulační modely osobní železniční stanice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-8070-477-5
Počet stran knihy
206
Název nakladatele
EDIS Žilina
Místo vydání
Žilina
Kód UT WoS knihy
—