Význam modelování cenové elasticity poptávky jako nástroje managementu mobility ve veřejné osobní městské dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002462" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002462 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam modelování cenové elasticity poptávky jako nástroje managementu mobility ve veřejné osobní městské dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
Cenová elasticita potávky v dopravě je důležitým faktorem ovlivňujícím výběr způsobu dopravy ve veřejné osobní dopravě a jedním z možných nástrojů řízení mobility s ohledem na podporu udržitelných druhů veřejné osobní dopravy. Pozornost je věnována teorii cenové elasticity potpávky v dopravě a možnostem jejího využití ve veřejné osobní dopravě. Příklady výpočtu a modelování cenové elasticity poptávky jsou zpracovány na příkladu veřejné městské osobní dopravy v Pardubicích. V závěru příspěvku autoři komentují dopady modelování cenové elasticity poptávky ve veřejné dopravě s využitím statistického lineárního regresního modelu ve vybraných segmentech poptávky.
Název v anglickém jazyce
Influance of price demand elasticity modelling as an instrument in public urban mass transport
Popis výsledku anglicky
Demand price elasticity in transport is an important factor that influence the way of transport selection in public passenger transport and is possible to treat is as one of mobility management tools with respect to support of sustainable modes of publicpassenger transport. Attention is paid to the theory of demand and elasticity in transport and to possibilities of demand elasticity use in public passenger transport. Examples of calculation and demand price elasticity modelling are worked up for public urban passenger transport in the city of Pardubice. In the end of the paper the author comments records of demand price elasticity modelling in public transport with the use of statistical linear regression model in selected segments of demand.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0096" target="_blank" >GA103/04/0096: Rozvoj dopravních systémů osobní dopravy na principech udržitelné mobility a přístupnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Medzinárodná konferencia "Modelovanie procesov manažmentu 2005"
ISBN
80-8070-447-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
156-162
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina, Slovensko
Datum konání akce
14. 4. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—