Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam modelování cenové elasticity poptávky jako nástroje managementu mobility ve veřejné osobní městské dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002462" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002462 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam modelování cenové elasticity poptávky jako nástroje managementu mobility ve veřejné osobní městské dopravě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cenová elasticita potávky v dopravě je důležitým faktorem ovlivňujícím výběr způsobu dopravy ve veřejné osobní dopravě a jedním z možných nástrojů řízení mobility s ohledem na podporu udržitelných druhů veřejné osobní dopravy. Pozornost je věnována teorii cenové elasticity potpávky v dopravě a možnostem jejího využití ve veřejné osobní dopravě. Příklady výpočtu a modelování cenové elasticity poptávky jsou zpracovány na příkladu veřejné městské osobní dopravy v Pardubicích. V závěru příspěvku autoři komentují dopady modelování cenové elasticity poptávky ve veřejné dopravě s využitím statistického lineárního regresního modelu ve vybraných segmentech poptávky.

  • Název v anglickém jazyce

    Influance of price demand elasticity modelling as an instrument in public urban mass transport

  • Popis výsledku anglicky

    Demand price elasticity in transport is an important factor that influence the way of transport selection in public passenger transport and is possible to treat is as one of mobility management tools with respect to support of sustainable modes of publicpassenger transport. Attention is paid to the theory of demand and elasticity in transport and to possibilities of demand elasticity use in public passenger transport. Examples of calculation and demand price elasticity modelling are worked up for public urban passenger transport in the city of Pardubice. In the end of the paper the author comments records of demand price elasticity modelling in public transport with the use of statistical linear regression model in selected segments of demand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0096" target="_blank" >GA103/04/0096: Rozvoj dopravních systémů osobní dopravy na principech udržitelné mobility a přístupnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Medzinárodná konferencia "Modelovanie procesov manažmentu 2005"

  • ISBN

    80-8070-447-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    156-162

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina, Slovensko

  • Datum konání akce

    14. 4. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku