Možnost zapojení logistických systémů do nákladní obslužné přepravy regionu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00004975" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00004975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application Of Logistic Systems Into Reginal Service Via Road Cargo Transport
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals in the analytic part with problematic of taxes and charges paid by users of road transport. Our team found out that those payments are lower than in railroad transport, so that toll system implementation can?t incite movement of transports from road to railroad. Here can be set up new partnerships between road and railroad companies, which will lead to intermodal systems with savings on toll namely in domestic, but first in international transports. The proposal part of intermodal systemdeals with systems Mobiler and Cargo Domino or Modalohr and Cargo Beamer. In the conclusion are partial results focused on area service technology and savings due to cooperation of road and railroad transport. Intermodal systems are destined for minimalhauling distance 600 km in accompanied or unaccompanied transport.
Název v anglickém jazyce
Application Of Logistic Systems Into Reginal Service Via Road Cargo Transport
Popis výsledku anglicky
The paper deals in the analytic part with problematic of taxes and charges paid by users of road transport. Our team found out that those payments are lower than in railroad transport, so that toll system implementation can?t incite movement of transports from road to railroad. Here can be set up new partnerships between road and railroad companies, which will lead to intermodal systems with savings on toll namely in domestic, but first in international transports. The proposal part of intermodal systemdeals with systems Mobiler and Cargo Domino or Modalohr and Cargo Beamer. In the conclusion are partial results focused on area service technology and savings due to cooperation of road and railroad transport. Intermodal systems are destined for minimalhauling distance 600 km in accompanied or unaccompanied transport.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F53A%2F126%2F520" target="_blank" >1F53A/126/520: Návrhy základních aplikací logistických systémů do nákladní obslužné přepravy stanovených regionů a zajištění její optimální funkčnosti.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Železničná doprava a logistika
ISSN
1336-7943
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
48-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—