MKP model pneumatiky - Rozhraní matrice-výztuž ocelokordového nárazníku (Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006857" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00006857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MKP model pneumatiky - Rozhraní matrice-výztuž ocelokordového nárazníku (Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá adhezní vazbou ocelový kord-pryž v pneumatice pro osobní automobily z pohledu mikroskopického pozorování s využitím metalografie. Cílem práce je zjistit, do jaké míry je adhezní vazba výztuž-matrice citlivá na korozní napadnutí. Znalosti o této vazbě jsou nezbytné pro vytvoření MKP výpočtových modelů ocelokordového nárazníku, které by byly dobře verifikovatelné pro základní stavy zatěžování. Jedině tím lze docílit, aby modely mohly být použity i pro výpočty kombinace zatěžování, ke kterému dochází v plášti pneumatiky při provozování. The contribution deals with adhesive bond of a steel cord and rubber inside a car tire from metallography point of view. Authors proved by metallography that adhesive bond between steel cord and rubberis very sensitive to corrosive attack. The knowledge about the bond between cord-rubber is necessary for creation of FEM computational models of steel-cord belt. It requires a good verification of the FEM models for basic loading states.
Název v anglickém jazyce
Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with adhesive bond of a steel cord and rubber inside a car tire from metallography point of view. Authors proved by metallography that adhesive bond between steel cord and rubber is very sensitive to corrosive attack. The knowledgeabout the bond between cord-rubber is necessary for creation of FEM computational models of steel-cord belt. It requires a good verification of the FEM models for basic loading states. This is the only use these models for computations of combine loading states accrued from tire in operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of the 2nd International scientific conference New Technology Knowledge and Information 2008
ISBN
978-80-7044-969-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
24. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—