Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systematické jízdní řády - modelování tras pomocí genetických algoritmů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006885" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00006885 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Systematic Time Tables - Modelling of Trains´ Paths by Using Genetic Algorithms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of construction possibilities of a time table is the implementation of systematic timetabling. In systematic timetabling, the trains´ paths are ordered regularly (thus systematically). In cargo transport there exists a range of possibilities of usingan ?integrated tact timetable?, which ensures time and space sequences among individual services, forwarders or other kinds of transport. A net-system of service is used in intermodal transport trains, which ensures a net-wide service of each intermodalterminal in the network. The Hub and Spoke system (H&S) is used most. The intermodal train model of route location in a chosen network is presented in this article. The methods of genetic algorithm were used for finding the result. The modelling of trains´ paths lies in the minimization of intermodal unit transhipment times in intermodal transport ranges.

  • Název v anglickém jazyce

    Systematic Time Tables - Modelling of Trains´ Paths by Using Genetic Algorithms

  • Popis výsledku anglicky

    One of construction possibilities of a time table is the implementation of systematic timetabling. In systematic timetabling, the trains´ paths are ordered regularly (thus systematically). In cargo transport there exists a range of possibilities of usingan ?integrated tact timetable?, which ensures time and space sequences among individual services, forwarders or other kinds of transport. A net-system of service is used in intermodal transport trains, which ensures a net-wide service of each intermodalterminal in the network. The Hub and Spoke system (H&S) is used most. The intermodal train model of route location in a chosen network is presented in this article. The methods of genetic algorithm were used for finding the result. The modelling of trains´ paths lies in the minimization of intermodal unit transhipment times in intermodal transport ranges.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2008

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus