Systematické jízdní řády - modelování tras pomocí genetických algoritmů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006885" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00006885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Systematic Time Tables - Modelling of Trains´ Paths by Using Genetic Algorithms
Popis výsledku v původním jazyce
One of construction possibilities of a time table is the implementation of systematic timetabling. In systematic timetabling, the trains´ paths are ordered regularly (thus systematically). In cargo transport there exists a range of possibilities of usingan ?integrated tact timetable?, which ensures time and space sequences among individual services, forwarders or other kinds of transport. A net-system of service is used in intermodal transport trains, which ensures a net-wide service of each intermodalterminal in the network. The Hub and Spoke system (H&S) is used most. The intermodal train model of route location in a chosen network is presented in this article. The methods of genetic algorithm were used for finding the result. The modelling of trains´ paths lies in the minimization of intermodal unit transhipment times in intermodal transport ranges.
Název v anglickém jazyce
Systematic Time Tables - Modelling of Trains´ Paths by Using Genetic Algorithms
Popis výsledku anglicky
One of construction possibilities of a time table is the implementation of systematic timetabling. In systematic timetabling, the trains´ paths are ordered regularly (thus systematically). In cargo transport there exists a range of possibilities of usingan ?integrated tact timetable?, which ensures time and space sequences among individual services, forwarders or other kinds of transport. A net-system of service is used in intermodal transport trains, which ensures a net-wide service of each intermodalterminal in the network. The Hub and Spoke system (H&S) is used most. The intermodal train model of route location in a chosen network is presented in this article. The methods of genetic algorithm were used for finding the result. The modelling of trains´ paths lies in the minimization of intermodal unit transhipment times in intermodal transport ranges.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications
ISSN
1335-4205
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3/2008
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—