Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kapacita železničních tratí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006923" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00006923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kapacita železničních tratí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá stanovováním kapacity železničních tratí. Jsou zde zmíněny principy výpočtu založeném na porovnání doby obsazení a délky výpočetního období. Toto je efektivní v případě, že v každý moment je k dispozici nějaký vlak. Situace v železniční dopravě se ovšem mění. Přenáší se důraz od nákladní dopravy k dopravě osobní s aplikací taktového jízdního řádu. Nastává rovněž problém zvětšujícího se variačního rozpětí mezi rychlostmi jednotlivých vlaků. Všechny tyto faktory pak mají negativní vlivna kapacitu tratí. Řešení je spatřováno ve využití metod dopravního modelování (zejm. simulace) jejichž výsledky by byly podrobeny analýze za účelem stanovení kapacity tratí.

  • Název v anglickém jazyce

    Capacity of Railway Lines

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with estimation of capacity of railway lines. The principles of capacity estimation, based on the comparison of the occupation time and of the length of time base period, are mentioned there. This is effective in the case, that there is some train disposable in every moment. The situation in railway transport is changing. The emphasis is removing from freight to passenger transport accented with application of the improved frequency time table. There is an increasing difference in trainspeeds as well. All of these factors have got a negative impact on capacity. The solution is seen in the using of transport modelling methods (especially of simulation) followed by result analysis by the capacity estimation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník prednášok EURNEX - Žel 2008 (2. diel)

  • ISBN

    978-80-8070-853-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    5. 6. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku