Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00007042" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00007042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá rozborem faktorů, které konzument dopravní služby bere v úvahu při posuzování nákladů a užitku z hlediska volby dopravního systému. Uživatel v osobní i nákladní dopravě vnímá a hodnotí především cenu a také dobu přepravy. Vedle ceny ačasu jsou dalšími uvažovanými faktory spolehlivost, plynulost a komfortnost jednotlivých druhů dopravy v rámci dopravního systému. Rozhodování mohou ovlivnit také pozitivní a negativní subjektivní zkušenosti a postoje samotného uživatele nebo zkušenostiostatních srovnatelných subjektů. Postoje mají tři složky: kognitivní, afektivní a konativní. V rozhodování je důležitá konsonance mezi postoji uživatele a srovnatelných subjektů, protože oficiální informace v nabídce nebo reklamě, mohou být v rozporu se systémem postojů. V takovém případě uživatel jedná v souladu s konativní složkou tohoto postoje, protože se podvědomě brání kognitivní disonanci.
Název v anglickém jazyce
The Factors Influencing the Choice of Transport system by User of Trasnport Service
Popis výsledku anglicky
The paper is making analysis of factors, which user of transport service has on the mind, when he is judgeing expenses and profit from point of wiew of choice of transport system. The user in personal and load transport is perceive and evaluate above allprice and time of transport too. Next meditated factors are reliability, fluentment and amenities of single sorts of transport in framework of transport system. The decision may be under influence positive and negative experiences and attitudes of the same user or experiences of other comparable subjects. The attitudes have three components: cognitive, affect and performance components. For decision is important agreement between attitudes of user and the other subjects, because official informations in offer or advertising may be in contradiction with system of attitudes. Subsequently the user is dealing according to performance component of this attitude, because he does defende to cognitive disonance.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perner´s Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3.
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—