Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00007042" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00007042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá rozborem faktorů, které konzument dopravní služby bere v úvahu při posuzování nákladů a užitku z hlediska volby dopravního systému. Uživatel v osobní i nákladní dopravě vnímá a hodnotí především cenu a také dobu přepravy. Vedle ceny ačasu jsou dalšími uvažovanými faktory spolehlivost, plynulost a komfortnost jednotlivých druhů dopravy v rámci dopravního systému. Rozhodování mohou ovlivnit také pozitivní a negativní subjektivní zkušenosti a postoje samotného uživatele nebo zkušenostiostatních srovnatelných subjektů. Postoje mají tři složky: kognitivní, afektivní a konativní. V rozhodování je důležitá konsonance mezi postoji uživatele a srovnatelných subjektů, protože oficiální informace v nabídce nebo reklamě, mohou být v rozporu se systémem postojů. V takovém případě uživatel jedná v souladu s konativní složkou tohoto postoje, protože se podvědomě brání kognitivní disonanci.

  • Název v anglickém jazyce

    The Factors Influencing the Choice of Transport system by User of Trasnport Service

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is making analysis of factors, which user of transport service has on the mind, when he is judgeing expenses and profit from point of wiew of choice of transport system. The user in personal and load transport is perceive and evaluate above allprice and time of transport too. Next meditated factors are reliability, fluentment and amenities of single sorts of transport in framework of transport system. The decision may be under influence positive and negative experiences and attitudes of the same user or experiences of other comparable subjects. The attitudes have three components: cognitive, affect and performance components. For decision is important agreement between attitudes of user and the other subjects, because official informations in offer or advertising may be in contradiction with system of attitudes. Subsequently the user is dealing according to performance component of this attitude, because he does defende to cognitive disonance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner´s Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus