Vliv struktury báze pravidel fuzzy regulátoru na kvalitu rozhodování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00007142" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00007142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv struktury báze pravidel fuzzy regulátoru na kvalitu rozhodování
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek je příspěvkem k výzkumu možností využití fuzzy logiky při vytváření simulačních modelů dopravních a logistických uzlů. Reálnou situací, která je používána jako zpětná vazba při konstrukci teoretických úvah, je vývoj simulačního modelu osobníželezniční stanice. Konkrétně ta jeho část, která umožňuje určit nástupištní kolej pro zpožděný vlak. V našem případě byl využit fuzzy regulátor typu Mamdani. Jeho schopnost správného výběru koleje je ověřována na základě provozních dat ČD a.s. V tomtočlánku jsou shrnuty výsledky studia vlivu změn prováděných v bázi fuzzy regulátoru typu Mamdani na kvalitu výstupu, který je podkladem pro rozhodování při výběru nástupištní koleje pro zpožděný vlak.
Název v anglickém jazyce
The influences of a rules base structure of a fuzzy controller
Popis výsledku anglicky
This article is a contribution to our research of possibilities, how to take an advantage of the fuzzy logic for a design of transport and logistic nodes. The real situation, which was used as a feedback for a construction of our theoretical reflections,was the development of a simulation model of a passenger railway station. In concrete terms the part, which enables to identify a platform line, is important. We have used a fuzzy controller of the Mamdani type. Its ability to choose a correct rail wasverified in a compliance with the operational data of ČD a.s. This article is a summary of our studying the influences of a rules base structure of a fuzzy controller of the Mamdani type on the quality of an output. And it is the basis for the decision for selecting the proper platform line for the delayed train.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perner´s Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—