Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using of Computational Modelling to Long-Fibre Composite

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008699" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using of Computational Modelling to Long-Fibre Composite

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with using the computational modelling to long-fibre composite structures with an elastomer matrix. These structures are included into tire for transport means e.g. radial tire for passenger vehicle as steel-cord belt plies. If good approach will be applied to the computational modelling of tire composite parts then good results are obtained. The good models must include all necessary inputs as geometry, material parameters of reinforcement and elastomer matrix, loading conditions etc.Then models represent actual states of composite structures, used in automobile tire-casing. The attention will be paid to the steel-cord belt plies which are composite structures with elastomer matrix and reinforcing steel-cords. The outputs from the computational modelling of tire long-fibre composite will be using as inputs to the computational modelling of the tire as whole.

  • Název v anglickém jazyce

    Using of Computational Modelling to Long-Fibre Composite

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with using the computational modelling to long-fibre composite structures with an elastomer matrix. These structures are included into tire for transport means e.g. radial tire for passenger vehicle as steel-cord belt plies. If good approach will be applied to the computational modelling of tire composite parts then good results are obtained. The good models must include all necessary inputs as geometry, material parameters of reinforcement and elastomer matrix, loading conditions etc.Then models represent actual states of composite structures, used in automobile tire-casing. The attention will be paid to the steel-cord belt plies which are composite structures with elastomer matrix and reinforcing steel-cords. The outputs from the computational modelling of tire long-fibre composite will be using as inputs to the computational modelling of the tire as whole.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Recent

  • ISSN

    2065-4529

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3(27)

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus