Regional railway transport funding in conditions of the Czech Republic and in the Pilsen region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F10%3A39883377" target="_blank" >RIV/00216275:25510/10:39883377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Regional railway transport funding in conditions of the Czech Republic and in the Pilsen region
Popis výsledku v původním jazyce
Present situation in financing of regional railway transport does not allow sustainable development of transport services in a region and also often leads to further worsening of situation in rolling stock financing. This paper describes basic problems related to financing of regional transport services from regional budgets. Stability of regional railway transport financing in the future provides the resolution of government of the Czech Republic No. 1132/2009 from the 31st August 2009, for the renewalof rolling stock will be possible to get grants from the Regional operational program (ROP). Regional authorities have to decide how to prepare the long-term contract concerning the public service obligation. The question is how to choose the operator of regional trains and how to get the highest quality of provided services from amount incurred.
Název v anglickém jazyce
Regional railway transport funding in conditions of the Czech Republic and in the Pilsen region
Popis výsledku anglicky
Present situation in financing of regional railway transport does not allow sustainable development of transport services in a region and also often leads to further worsening of situation in rolling stock financing. This paper describes basic problems related to financing of regional transport services from regional budgets. Stability of regional railway transport financing in the future provides the resolution of government of the Czech Republic No. 1132/2009 from the 31st August 2009, for the renewalof rolling stock will be possible to get grants from the Regional operational program (ROP). Regional authorities have to decide how to prepare the long-term contract concerning the public service obligation. The question is how to choose the operator of regional trains and how to get the highest quality of provided services from amount incurred.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Scientific Conference Theoretical and Practical Issues in Transport
ISBN
978-80-7395-245-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
11. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—