Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit - experiment and simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892665" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892665 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit - experiment and simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the examination of the dynamical behaviour of a locomotive drive system, employing two methods: experimental measurement and numerical simulation. An experiment is described in which the motor torque of an accelerating locomotive wasincreased until full sliding occurred. The acceleration at selected running gear components was measured. Further, numerical simulation of the same situation is dealt with. The attention is focused mainly on the adhesion model which solves a transient rolling contact problem and enables the simulation of the start-up from zero speed. The experimental and simulation results are compared.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit - experiment and simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the examination of the dynamical behaviour of a locomotive drive system, employing two methods: experimental measurement and numerical simulation. An experiment is described in which the motor torque of an accelerating locomotive wasincreased until full sliding occurred. The acceleration at selected running gear components was measured. Further, numerical simulation of the same situation is dealt with. The attention is focused mainly on the adhesion model which solves a transient rolling contact problem and enables the simulation of the start-up from zero speed. The experimental and simulation results are compared.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů