Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit - experiment and simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892665" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892665 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit - experiment and simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the examination of the dynamical behaviour of a locomotive drive system, employing two methods: experimental measurement and numerical simulation. An experiment is described in which the motor torque of an accelerating locomotive wasincreased until full sliding occurred. The acceleration at selected running gear components was measured. Further, numerical simulation of the same situation is dealt with. The attention is focused mainly on the adhesion model which solves a transient rolling contact problem and enables the simulation of the start-up from zero speed. The experimental and simulation results are compared.
Název v anglickém jazyce
Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit - experiment and simulation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the examination of the dynamical behaviour of a locomotive drive system, employing two methods: experimental measurement and numerical simulation. An experiment is described in which the motor torque of an accelerating locomotive wasincreased until full sliding occurred. The acceleration at selected running gear components was measured. Further, numerical simulation of the same situation is dealt with. The attention is focused mainly on the adhesion model which solves a transient rolling contact problem and enables the simulation of the start-up from zero speed. The experimental and simulation results are compared.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů