PODMÍNKY VÝPOČTU PŘÍČNÉ TUHOSTI VÁLCOVÉ ŠROUBOVITÉ PRUŽINY METODOU KONEČNÝCH PRVKŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892794" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PODMÍNKY VÝPOČTU PŘÍČNÉ TUHOSTI VÁLCOVÉ ŠROUBOVITÉ PRUŽINY METODOU KONEČNÝCH PRVKŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá přesností výpočtu příčné tuhosti válcové šroubovité pružiny metodou konečných prvků. Na jednoduchém modelu ideální pružiny, která je tvořena jen svými činnými závity a je zatěžována pouze ve svislém směru, byla provedena optimalizacehustoty sítě pro požadovanou přesnost výpočtu. Další podmínky, mající vliv zejména na hodnotu příčné deformace pružiny, pak byly postupně zahrnuty do několika výpočetních modelů rozdělených dle stupně jejich přesnosti. Jednoduchý model reálné pružiny, tvořící neoddělitelný celek spolu s dosedacími deskami poskytnul výsledky porovnatelné s experimentem. U složitějších modelů zahrnujících různé kontaktní podmínky je nutné pro odpovídající výsledky zvětšit hustotu sítě právě v blízkosti kontaktních ploch,čímž se však výrazně zvyšují nároky na výpočet. Pro hlubší studium příčného namáhání válcové šroubovité pružiny je však takové zpřesnění výpočetního modelu nezbytné.
Název v anglickém jazyce
CONDITIONS OF FINITE ELEMENT METHOD CALCULATION OF LATERAL STIFFNESS OF CYLINDRICAL HELICAL SPRING
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the accuracy of the calculation of the lateral stiffness of the helical springs by finite element method. There have been carried out the optimization of the mesh density for given accuracy with help of simple model of the ideal spring, which contains just active coils and it is stressed just in vertical direction. Other factors which influence especially the lateral stiffness have been contained to another calculation models divided according to their accuracy level. The simple model of the real spring which consists of the spring and the placing blocks as a indivisible unit provides the results comparable with an experiment. For complicated models contains contact conditions there is necessary to increase the mesh density near the contact areas to give appropriate results. This fact results in more complicated calculation, but this giving precision of the computational model is necessary for detailed studying of the lateral stiffness of the helical spring.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F562" target="_blank" >FR-TI2/562: Výzkum a vývoj modulové čtyřnápravové lokomotivy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XX. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2011, Zborník prednášok Diel I.
ISBN
978-80-89276-30-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
279-288
Název nakladatele
VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
21. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—