Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PODMÍNKY VÝPOČTU PŘÍČNÉ TUHOSTI VÁLCOVÉ ŠROUBOVITÉ PRUŽINY METODOU KONEČNÝCH PRVKŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892794" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PODMÍNKY VÝPOČTU PŘÍČNÉ TUHOSTI VÁLCOVÉ ŠROUBOVITÉ PRUŽINY METODOU KONEČNÝCH PRVKŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá přesností výpočtu příčné tuhosti válcové šroubovité pružiny metodou konečných prvků. Na jednoduchém modelu ideální pružiny, která je tvořena jen svými činnými závity a je zatěžována pouze ve svislém směru, byla provedena optimalizacehustoty sítě pro požadovanou přesnost výpočtu. Další podmínky, mající vliv zejména na hodnotu příčné deformace pružiny, pak byly postupně zahrnuty do několika výpočetních modelů rozdělených dle stupně jejich přesnosti. Jednoduchý model reálné pružiny, tvořící neoddělitelný celek spolu s dosedacími deskami poskytnul výsledky porovnatelné s experimentem. U složitějších modelů zahrnujících různé kontaktní podmínky je nutné pro odpovídající výsledky zvětšit hustotu sítě právě v blízkosti kontaktních ploch,čímž se však výrazně zvyšují nároky na výpočet. Pro hlubší studium příčného namáhání válcové šroubovité pružiny je však takové zpřesnění výpočetního modelu nezbytné.

  • Název v anglickém jazyce

    CONDITIONS OF FINITE ELEMENT METHOD CALCULATION OF LATERAL STIFFNESS OF CYLINDRICAL HELICAL SPRING

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the accuracy of the calculation of the lateral stiffness of the helical springs by finite element method. There have been carried out the optimization of the mesh density for given accuracy with help of simple model of the ideal spring, which contains just active coils and it is stressed just in vertical direction. Other factors which influence especially the lateral stiffness have been contained to another calculation models divided according to their accuracy level. The simple model of the real spring which consists of the spring and the placing blocks as a indivisible unit provides the results comparable with an experiment. For complicated models contains contact conditions there is necessary to increase the mesh density near the contact areas to give appropriate results. This fact results in more complicated calculation, but this giving precision of the computational model is necessary for detailed studying of the lateral stiffness of the helical spring.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F562" target="_blank" >FR-TI2/562: Výzkum a vývoj modulové čtyřnápravové lokomotivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XX. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2011, Zborník prednášok Diel I.

  • ISBN

    978-80-89276-30-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    279-288

  • Název nakladatele

    VTS pri Žilinskej univerzite

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    21. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku