Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NAPJATOSTNÍ A DEFORMAČNÍ ANALÝZA RÁMU TRAKTOROVÉHO NÁVĚSU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F12%3A39895190" target="_blank" >RIV/00216275:25510/12:39895190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    NAPJATOSTNÍ A DEFORMAČNÍ ANALÝZA RÁMU TRAKTOROVÉHO NÁVĚSU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá napjatostní a deformační analýzou rámu podvozku traktorového návěsu. Důvodem pro vypracování analýzy byl vznik trhlin v konstrukci rámů u některých specificky využívaných návěsů ve vodohospodářství. Na začátku práce je věnována pozornost popisu návěsu a způsobu jeho používání. Důraz je kladen na popis zkoumaného rámu a místa vzniku trhlin. V další části jsou vypočteny základní parametry vanové korby, hmotnost nákladu a silové účinky přenášené na rám od zmiňované korby. Vše je provedeno v různých úhlech vyklopení. Následující část se zabývá výpočty intenzit napětí a poměrného přetvoření pro jednotlivé úhly vyklopení pomocí programu pracujícího na bázi metody konečných prvků. Výsledky analýzy jsou přehledně zaznamenány v tabulce apolohy maximálních hodnot vykresleny do obrázků. Nejvíce problematické pro provoz se ukázalo vyklopení vanové korby na 50° od horizontální roviny. Kapitola 5 se zabývá teorií výpočtu únavové životnosti konstrukce. Vzhledem k vysokým inten

  • Název v anglickém jazyce

    STRAIN AND DEFORMATION ANALYSIS OF FRAME OF TRACTOR SEMI-TRAILER

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with strain and deformation analysis of frame of tractor semi-trailer. The reason for this analysis is a crack on several real frames. Firstly, there are described use and the initiation of the crack of the frame. Secondly, main parameters of the semi-trailer, weight of load and forces are calculated. Then, numerical analysis is performed by finite element method. The results are shown on the pictures. The most problematical place was found in front of the axel's holder where the strain is maximal. The worst situation for the frame is dumping (50° between the frame and the tipping body). The lifetime of frame is evaluated by low cycle fatigue method. New solution of the critical part is suggested and new numerical analysis is performed. Finally, the number of cycle to crack initiation is calculated. Original and new solutions of problematical part are compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TechMat 2012

  • ISBN

    978-80-7395-537-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    140-150

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Svitavy

  • Datum konání akce

    15. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku