NAPJATOSTNÍ A DEFORMAČNÍ ANALÝZA RÁMU TRAKTOROVÉHO NÁVĚSU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F12%3A39895190" target="_blank" >RIV/00216275:25510/12:39895190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
NAPJATOSTNÍ A DEFORMAČNÍ ANALÝZA RÁMU TRAKTOROVÉHO NÁVĚSU
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá napjatostní a deformační analýzou rámu podvozku traktorového návěsu. Důvodem pro vypracování analýzy byl vznik trhlin v konstrukci rámů u některých specificky využívaných návěsů ve vodohospodářství. Na začátku práce je věnována pozornost popisu návěsu a způsobu jeho používání. Důraz je kladen na popis zkoumaného rámu a místa vzniku trhlin. V další části jsou vypočteny základní parametry vanové korby, hmotnost nákladu a silové účinky přenášené na rám od zmiňované korby. Vše je provedeno v různých úhlech vyklopení. Následující část se zabývá výpočty intenzit napětí a poměrného přetvoření pro jednotlivé úhly vyklopení pomocí programu pracujícího na bázi metody konečných prvků. Výsledky analýzy jsou přehledně zaznamenány v tabulce apolohy maximálních hodnot vykresleny do obrázků. Nejvíce problematické pro provoz se ukázalo vyklopení vanové korby na 50° od horizontální roviny. Kapitola 5 se zabývá teorií výpočtu únavové životnosti konstrukce. Vzhledem k vysokým inten
Název v anglickém jazyce
STRAIN AND DEFORMATION ANALYSIS OF FRAME OF TRACTOR SEMI-TRAILER
Popis výsledku anglicky
This article deals with strain and deformation analysis of frame of tractor semi-trailer. The reason for this analysis is a crack on several real frames. Firstly, there are described use and the initiation of the crack of the frame. Secondly, main parameters of the semi-trailer, weight of load and forces are calculated. Then, numerical analysis is performed by finite element method. The results are shown on the pictures. The most problematical place was found in front of the axel's holder where the strain is maximal. The worst situation for the frame is dumping (50° between the frame and the tipping body). The lifetime of frame is evaluated by low cycle fatigue method. New solution of the critical part is suggested and new numerical analysis is performed. Finally, the number of cycle to crack initiation is calculated. Original and new solutions of problematical part are compared.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TechMat 2012
ISBN
978-80-7395-537-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
140-150
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Svitavy
Datum konání akce
15. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—