Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Policy of Allocating Train Path in the Liberalized Conditions of Rail Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896108" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Policy of Allocating Train Path in the Liberalized Conditions of Rail Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with problems in system of capacity allocation and train paths in liberalised condition of rail market mainly in process of preparation the annual timetable. Here are identified current problems from point of the Czech Infrastructure Manager (Railway Infrastructure Administration, state organization) which can lead to decreasing of the quality of the railway transport system. In the article are further analysed the similar processes in different European railway infrastructure managers. Possible solution of problem is given at the end. This solution should lead to stabilization of system and defining the exact rules leading to increase of quality standards in railway transport system.

  • Název v anglickém jazyce

    The Policy of Allocating Train Path in the Liberalized Conditions of Rail Market

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with problems in system of capacity allocation and train paths in liberalised condition of rail market mainly in process of preparation the annual timetable. Here are identified current problems from point of the Czech Infrastructure Manager (Railway Infrastructure Administration, state organization) which can lead to decreasing of the quality of the railway transport system. In the article are further analysed the similar processes in different European railway infrastructure managers. Possible solution of problem is given at the end. This solution should lead to stabilization of system and defining the exact rules leading to increase of quality standards in railway transport system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference Modern Safety Technologies in Transportation 2013

  • ISBN

    978-80-971432-0-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    259-265

  • Název nakladatele

    Perpetis

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Zlata Idka

  • Datum konání akce

    24. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku