Vliv průrazu dvanáctipulzního usměrňovače na další chod napájecího řetězce v době rekuperace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896894" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv průrazu dvanáctipulzního usměrňovače na další chod napájecího řetězce v době rekuperace
Popis výsledku v původním jazyce
Již od počátku elektrizace československých hlavních tratí bylo nutné zajistit stálost a spolehlivost v dodávkách trakčního proudu. Elektrická doprava na hlavních tratích byla vždy klíčová a tak jakékoliv omezení, případně výpadek, v napájení má za následek výrazné zhoršení propustnosti trati. Nejviditelnějším problémem v dodávkách trakčního proudu bývá poškození trolejového vedení vlivem povětrnostních podmínek nebo špatnou spoluprací sběrače s trolejí. Výpadek v napájení může však také nastat poruchoutrakční napájecí stanice. Zareagování podpěťových nebo nadproudových ochran měnírny je snadno řešitelné i při dálkovém ovládání. Nepoměrně větší problém může nastat při poruše trakčního usměrňovače, kdy v často neobsazené měnírně nemusí dojít k jeho urychlené náhradě. Následný provoz měnírny s omezeným počtem usměrňovačových jednotek vede k měkkému trolejovému napětí a tím i k omezení, v krajním případě až k zastavení dopravy.
Název v anglickém jazyce
fault states of the twelve-pulse rectifier during the recuperation Fault states od twelve pulse rectifier
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the fault states of twelve-pulse rectifier in traction substation of 3 kV DC traction system used at railways in the Czech Republic. The situation at diode breakdown of rectifier and at the same time recuperative traction vehicles inpower supply section. The vehicle with recuperation can increase stress of elements in power supply system under certain conditions during fault states of rectifier. The simulation computer model was created for analysis of current waveforms in trolleyline at this situation. The all simulations were done by program PSpice. The main goal is to analyze the endanger elements of power supply system and bring the recommendation for increasing of reliability of this mentioned power supply system.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů