Modelování procesu cenotvorby komunikačních služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896902" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování procesu cenotvorby komunikačních služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá výchozími předpoklady a možnostmi konstrukce optimální ceny v procesu cenotvorby komunikačních služeb. Její konstrukce a použití předpokládá určité výchozí podmínky, v sektoru komunikačních služeb je zpravidla diskutována metoda Ramseyho optimální ceny, jejíž aplikace je sice upřednostňována před jinými metodami, naproti tomu je komplikovanější a náročnější v některých svých vstupních proměnných. Ve velmi úzkém sepětí s Ramseyho přístupem optimální cenotvorby se nachází i pravidloinverzní elasticity.Jeho aplikace může rovněž narážet na jisté problémy související s reálnými vzájemnými vztahy některých produktů. Vzhledem k výchozí úrovni cen a počátečním podmínkám je nutné při řízení změn cen v cenotvorbě sledovat ziskové cíle, které ovšem nemusí být v souladu se společenským užitkem v daném regionu s ohledem na jeho rozlehlost. Autoři proto navrhují doplnit aplikaci Ramseyho cenotvorby pravidlem maximalizace zisku.
Název v anglickém jazyce
Pricing process modelling of communications services
Popis výsledku anglicky
This article deals with initial assumptions and construction possibilities of optimal price in pricing process of communications services. Its construction and usage supposes certain initial conditions, in communications services sector Ramsey optimal pricing is especially discussed, its application is thus preferred before other methods, on the opposite it is more complicated and more demanding in some own input variables. In very close relation with Ramsey approach to optimal pricing the rule of inverse elasticity is. Its application in communications services sector can run into some problems related to real mutual relations of particular products. Considering to initial price level and other conditions, it is necessary by change management to focuse on profit targets, which need not to be in compliance with social utility in certain region with consider to its largeness. That is why authors suggest to add rule of profit maximization to Ramsey pricing application.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perner's Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
184-192
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—