City public transport infrastructure investments determining factors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39897353" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39897353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
City public transport infrastructure investments determining factors
Popis výsledku v původním jazyce
The city public transport investments are natural part of transport planning and sstainable development. The growth of the cities bring new challenges for city public transport to meet the transport demand. The paper discusses the general factors, whichshall be mainly considered when the current city public transport service isn?t sufficient anymore. The goal of the upcoming analysis is to find the solution bringing highest benefits to the sociaty respecting all the individuals effects. This paper contains the building of tram tracks, trolleybus track and the situation, when bus service is still acceptable under upcoming conditions and traffic flow. This types of public service modes is typical for the middle cities from approximately 50,000 to 500,000 inhabitants. The situation can be also used in parts of bigger cities or conurbation, when the total amount of inhabitants in affected area doesn?t exceed the value of approximately 500,000.
Název v anglickém jazyce
City public transport infrastructure investments determining factors
Popis výsledku anglicky
The city public transport investments are natural part of transport planning and sstainable development. The growth of the cities bring new challenges for city public transport to meet the transport demand. The paper discusses the general factors, whichshall be mainly considered when the current city public transport service isn?t sufficient anymore. The goal of the upcoming analysis is to find the solution bringing highest benefits to the sociaty respecting all the individuals effects. This paper contains the building of tram tracks, trolleybus track and the situation, when bus service is still acceptable under upcoming conditions and traffic flow. This types of public service modes is typical for the middle cities from approximately 50,000 to 500,000 inhabitants. The situation can be also used in parts of bigger cities or conurbation, when the total amount of inhabitants in affected area doesn?t exceed the value of approximately 500,000.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0021" target="_blank" >EE2.3.30.0021: Posílení excelentních týmů výzkumu a vývoje na Univerzitě Pardubice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ZIRP 2013
ISBN
978-953-243-064-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
111-122
Název nakladatele
University of Zagreb
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Zagreb
Datum konání akce
16. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—