Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti využití simulačních výpočtů při schvalování kolejových vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39897895" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39897895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti využití simulačních výpočtů při schvalování kolejových vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Schvalování nových nebo zásadně modernizovaných kolejových vozidel do provozu je finančně i časově velmi náročný proces. Existují proto snahy, které mají umožnit nahrazení alespoň části jízdních zkoušek těchto vozidel simulačními výpočty, tedy tzv. virtuální certifikaci. Úvodní část článku se zabývá analýzou současné legislativy ve vztahu k využití výsledků počítačových simulací jízdy vozidel ve schvalovacím procesu. Dále je pozornost věnována možnostem validace výpočtových modelů; jednak jsou na příkladu čtyřnápravové lokomotivy ukázány dosavadní zkušenosti DFJP s validací modelů a jednak jsou zde přiblíženy závěry evropského projektu DynoTRAIN, které se danou problematikou zabývají. Závěr článku se zabývá problematickými aspekty validace a vůbec využití výsledků simulačních výpočtů (nejen) při schvalování kolejových vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of the mathematical simulation application at approval of rail vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Approval of the new or basically modernized railway vehicles for use is a very expensive and time-consuming process. Therefore, it has been aimed to substitute at least a part of running tests of these vehicles for mathematical simulation, e. g. for a virtual certification. At the beginning, the paper deals with an analysis of a present legislation concerning utilization of the results of computer simulations of vehicle running performance in the framework of the approval process. Further the article focuses at the validation of simulation results; for one thing the experience of the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice with validation of models has been shown on the example of a four-axle locomotive, for the other the conclusions of the European project DynoTRAIN have been explained. In the conclusion the paper deals with the problematic aspects of model validation and in general with the utilization of simulation results within the approval process of railway v

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová železniční technika: nové železniční trendy

  • ISSN

    1210-3942

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    25-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus