Možnosti využití simulačních výpočtů při schvalování kolejových vozidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39897895" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39897895 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti využití simulačních výpočtů při schvalování kolejových vozidel
Popis výsledku v původním jazyce
Schvalování nových nebo zásadně modernizovaných kolejových vozidel do provozu je finančně i časově velmi náročný proces. Existují proto snahy, které mají umožnit nahrazení alespoň části jízdních zkoušek těchto vozidel simulačními výpočty, tedy tzv. virtuální certifikaci. Úvodní část článku se zabývá analýzou současné legislativy ve vztahu k využití výsledků počítačových simulací jízdy vozidel ve schvalovacím procesu. Dále je pozornost věnována možnostem validace výpočtových modelů; jednak jsou na příkladu čtyřnápravové lokomotivy ukázány dosavadní zkušenosti DFJP s validací modelů a jednak jsou zde přiblíženy závěry evropského projektu DynoTRAIN, které se danou problematikou zabývají. Závěr článku se zabývá problematickými aspekty validace a vůbec využití výsledků simulačních výpočtů (nejen) při schvalování kolejových vozidel.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of the mathematical simulation application at approval of rail vehicles
Popis výsledku anglicky
Approval of the new or basically modernized railway vehicles for use is a very expensive and time-consuming process. Therefore, it has been aimed to substitute at least a part of running tests of these vehicles for mathematical simulation, e. g. for a virtual certification. At the beginning, the paper deals with an analysis of a present legislation concerning utilization of the results of computer simulations of vehicle running performance in the framework of the approval process. Further the article focuses at the validation of simulation results; for one thing the experience of the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice with validation of models has been shown on the example of a four-axle locomotive, for the other the conclusions of the European project DynoTRAIN have been explained. In the conclusion the paper deals with the problematic aspects of model validation and in general with the utilization of simulation results within the approval process of railway v
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika: nové železniční trendy
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
25-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—