Bezbariérové prostředí železničních nástupišť. Co potřebují uživatelé?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898466" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezbariérové prostředí železničních nástupišť. Co potřebují uživatelé?
Popis výsledku v původním jazyce
Tvorba bezbariérově přístupného prostředí staveb pro osoby s omezenou schopností pohybu nebo orientace patří mezi procesy náročné na znalosti dané problematiky. Na rozdíl od objektů pozemních staveb, veřejně přístupných objektů pro kulturu, sport, školství, státní správu apod. se dopravní stavby nacházejí v prostředí, které vyžaduje zachování maximální míry bezpečnosti jeho všech uživatelů. V článku jsou shrnuta teoretická východiska (platná i mimo prostředí železničních staveb), jejichž znalosti mohoupřispět k větší efektivitě tohoto procesu. Uvádí také soubor základních a specifických parametrů a vlastností bezbariérového prostředí.
Název v anglickém jazyce
Accessible Railway Platforms. What the Users Need?
Popis výsledku anglicky
The creating of accessible environment of rail transport constructions for people with reduced mobility, especially for wheelchairs and blind people is presented in this article. The first part named "What need the users?" present chosen theoretical aspects of transport constructions accessibility, specifications of moving and orientation of people with reduced mobility and list of basic specific parameters of barrier-free environment too. These both are essential assumptions for effective and correct designing and realization of accessible transport constructions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika: nové železniční trendy
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
15-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—