Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainable Tourism Management - a Case Study Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898789" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainable Tourism Management - a Case Study Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The problematic definition of sustainable tourism brings problem with the practical implementation that has been pointed out in the current literature. Sustainable tourism is more considered as a strategic approach. As sustainable tourism needs a complexmanagement of economic, environmental and social resources, sustainable tourism management requires a great variety of financial and non-financial metrics. The article demonstrates how implementation of the strategic map based on Balanced Scorecard cancontribute to sustainable tourism management. The designed system will support management of tourism in the broader economic and culture context, a case study is also provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable Tourism Management - a Case Study Approach

  • Popis výsledku anglicky

    The problematic definition of sustainable tourism brings problem with the practical implementation that has been pointed out in the current literature. Sustainable tourism is more considered as a strategic approach. As sustainable tourism needs a complexmanagement of economic, environmental and social resources, sustainable tourism management requires a great variety of financial and non-financial metrics. The article demonstrates how implementation of the strategic map based on Balanced Scorecard cancontribute to sustainable tourism management. The designed system will support management of tourism in the broader economic and culture context, a case study is also provided.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů