Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The estimation of achieved knowledge of students using the fuzzy mathematics tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900256" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/KULICKA2015EST" target="_blank" >https://library.iated.org/view/KULICKA2015EST</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The estimation of achieved knowledge of students using the fuzzy mathematics tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The occurrence of uncertainty should be taken into consideration at all phases of the pedagogical process. This paper is focused on the phase of detecting acquired knowledge (students' evaluation) realized by pedagogical measurement which is usually subject to great uncertainty. As a measuring tool, usually objectivized valid questionnaire (test) is used, which is divided into particular sets of semantically connected questions. The respondent reacts to questions and the responses are evaluated by the evaluator. The total uncertainty of estimation of level of knowledge of respondents is caused by the choice of questionnaire items, by the uncertainty of scoring of responses and by the form of the recorded response of respondent. The aim of this paper isto show how to estimate the achieved knowledge of students using the value of special knowledge function based on measure uncertainty analysis of all questionnaire items using the fuzzy mathematics tools. The calculations were based on t

  • Název v anglickém jazyce

    The estimation of achieved knowledge of students using the fuzzy mathematics tools

  • Popis výsledku anglicky

    The occurrence of uncertainty should be taken into consideration at all phases of the pedagogical process. This paper is focused on the phase of detecting acquired knowledge (students' evaluation) realized by pedagogical measurement which is usually subject to great uncertainty. As a measuring tool, usually objectivized valid questionnaire (test) is used, which is divided into particular sets of semantically connected questions. The respondent reacts to questions and the responses are evaluated by the evaluator. The total uncertainty of estimation of level of knowledge of respondents is caused by the choice of questionnaire items, by the uncertainty of scoring of responses and by the form of the recorded response of respondent. The aim of this paper isto show how to estimate the achieved knowledge of students using the value of special knowledge function based on measure uncertainty analysis of all questionnaire items using the fuzzy mathematics tools. The calculations were based on t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015: Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7813-7818

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku