Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fraktografie pružné svěrky Skl14

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900463" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fraktografie pružné svěrky Skl14

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V úvodu příspěvku jsou popsány problémy, které se kterými je možné se setkat především u celopryžových přejezdových konstrukcí. Hlavní část příspěvku je věnována fraktografickému zkoumání pružné svěrky Skl14 získané z provozovaného celopryžového železničního přejezdu STRAIL. Svěrka byla provozně zatěžována 3 roky. Vzhledem k poruchám geometrických parametrů koleje, především rozchodu koleje, bylo třeba rozebrat přejezdovou konstrukci a zjistit, co způsobilo tyto poruchy. Bylo zjištěno velké množství svěrek s ulomenými vnějšími rameny, dále byl zjištěn kontakt přejezdových panelů s částmi upevnění a vzájemné opotřebování kolejnic a úhlových vodicích vložek. Aby bylo možné zjistit způsob, jakým byly svěrky porušeny, bylo provedeno fraktografické zkoumánípružných svěrek.

  • Název v anglickém jazyce

    THE FRACTOGRAPHY OF THE TENSION CLAMP SKL14

  • Popis výsledku anglicky

    At the beginning of the article the problems that are possible to be met at the rubber level crossings were described. Main part of the article is dedicated to the fractography of the tension clamp Skl14. The tension clamp were obtained at the operated rubber level crossing STRAIL. The tension clamp were in operation for 3 years. Because of the faults of the geometry of the track (especially track gauge) it was necessary to dismantle the construction of the level crossing and to found what the reason ofthe problems with the geometry of the track was. A lot of tension clamps with the cracked outer spring arms were discovered. Moreover the contact of the construction of the level crossing and the parts of the fastenings was found. The last discovered problem the wearing of the rails and the angled guide plates was found. For the finding of the reasons the fractography of the tension clamp was made.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník Juniorstav 2015

  • ISBN

    978-80-214-5091-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    183

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    29. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku