Fraktografie pružné svěrky Skl14
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900463" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900463 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fraktografie pružné svěrky Skl14
Popis výsledku v původním jazyce
V úvodu příspěvku jsou popsány problémy, které se kterými je možné se setkat především u celopryžových přejezdových konstrukcí. Hlavní část příspěvku je věnována fraktografickému zkoumání pružné svěrky Skl14 získané z provozovaného celopryžového železničního přejezdu STRAIL. Svěrka byla provozně zatěžována 3 roky. Vzhledem k poruchám geometrických parametrů koleje, především rozchodu koleje, bylo třeba rozebrat přejezdovou konstrukci a zjistit, co způsobilo tyto poruchy. Bylo zjištěno velké množství svěrek s ulomenými vnějšími rameny, dále byl zjištěn kontakt přejezdových panelů s částmi upevnění a vzájemné opotřebování kolejnic a úhlových vodicích vložek. Aby bylo možné zjistit způsob, jakým byly svěrky porušeny, bylo provedeno fraktografické zkoumánípružných svěrek.
Název v anglickém jazyce
THE FRACTOGRAPHY OF THE TENSION CLAMP SKL14
Popis výsledku anglicky
At the beginning of the article the problems that are possible to be met at the rubber level crossings were described. Main part of the article is dedicated to the fractography of the tension clamp Skl14. The tension clamp were obtained at the operated rubber level crossing STRAIL. The tension clamp were in operation for 3 years. Because of the faults of the geometry of the track (especially track gauge) it was necessary to dismantle the construction of the level crossing and to found what the reason ofthe problems with the geometry of the track was. A lot of tension clamps with the cracked outer spring arms were discovered. Moreover the contact of the construction of the level crossing and the parts of the fastenings was found. The last discovered problem the wearing of the rails and the angled guide plates was found. For the finding of the reasons the fractography of the tension clamp was made.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník Juniorstav 2015
ISBN
978-80-214-5091-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
183
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
29. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—