Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Estimation Methods for Obtaining GPR Signal Velocity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900721" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.seekdl.org/conferences_page_papers.php?confid=218" target="_blank" >http://www.seekdl.org/conferences_page_papers.php?confid=218</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Estimation Methods for Obtaining GPR Signal Velocity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ground Penetrating Radar (GPR) has proven to be a promising nondestructive measurement methodology in transport infrastructure diagnostics as well as in many other fields. Thanks to the upgraded hardware and software technology, GPR is fast becoming a key instrument to obtain the properties of subsurface materials/layers with different relative permittivity by making use of the reflected electromagnetic energy. An important element in the use of GPR technology is the knowledge of the signal velocity ofabove-mentioned energy in the examined building materials, soil and rock layers. If this velocity is known, and time between sending and receiving the reflected signal is measured, the depth of the object or dielectric interface (as well as the thicknessof the various layers of materials) can be estimated. Present study attempts to characterize and compare the available methods for acquiring the GPR signal velocity used in transport infrastructure evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Estimation Methods for Obtaining GPR Signal Velocity

  • Popis výsledku anglicky

    Ground Penetrating Radar (GPR) has proven to be a promising nondestructive measurement methodology in transport infrastructure diagnostics as well as in many other fields. Thanks to the upgraded hardware and software technology, GPR is fast becoming a key instrument to obtain the properties of subsurface materials/layers with different relative permittivity by making use of the reflected electromagnetic energy. An important element in the use of GPR technology is the knowledge of the signal velocity ofabove-mentioned energy in the examined building materials, soil and rock layers. If this velocity is known, and time between sending and receiving the reflected signal is measured, the depth of the object or dielectric interface (as well as the thicknessof the various layers of materials) can be estimated. Present study attempts to characterize and compare the available methods for acquiring the GPR signal velocity used in transport infrastructure evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International conference on Advances in Civil, Structural and Environmental Engineering : proceedings of 2015

  • ISBN

    978-1-63248-065-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    43-47

  • Název nakladatele

    Institute of Research Engineers and Doctors (IRED)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Zürich

  • Datum konání akce

    10. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku