Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koroze a porucha na vozidle jako příčina dopravní nehody

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39901103" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39901103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/kom.2015.59.issue-2/kom-2015-0011/kom-2015-0011.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/kom.2015.59.issue-2/kom-2015-0011/kom-2015-0011.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/kom-2015-0011" target="_blank" >10.1515/kom-2015-0011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koroze a porucha na vozidle jako příčina dopravní nehody

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá skupinou dopravních nehod, u kterých byla nebo mohla být příčinou porucha některého z dílů vozidla v důsledku korozního napadení. Je popsán současný stav poruch jako příčin dopravních nehod v České republice a v zahraničí, dále pak problematika jejich hodnocení. V příspěvku jsou popsány dvě varianty, kde se analytik dopravních nehod setká s korozí. Jednak s korozí jako poruchou, která byla příčinou nehodového děje, jednak s korozí jako následným poškozením, které znemožní vyhodnocení možné poruchy. U obou jmenovaných oblastí jsou uvedeny příklady z reálných dopravních nehod, kdy v případě poruchy brzdového systému vozidla, kde příčinou byla koroze, je proveden experiment pro objasnění závislosti tloušťky stěny potrubí a jejího vnějšího průměru pokrytého korozní zplodinou, tedy zda je možné odhadnout skrze vrstvy korozních produktů na povrchu potrubí bezpečnou tloušťku stěn.

  • Název v anglickém jazyce

    Corrosion and a vehicle failure as a cause of a traffic accident

  • Popis výsledku anglicky

    This article is dealing with such a group of traffic accidents in which a failure at vehicle could have been or actually was caused by some defect of a car part caused by corrosion. Up-to-date situation in terms of failures as causes of traffic accidents both in the Czech republic and abroad is described here and furthermore, the issue related to their assessment. In this contribution, there are described two possible situations which a traffic accident analyst can be confronted with. Firstly, it is corrosion as a failure that was the reason for an accident or secondly, it can be dealt with corrosion as an after-demage that makes assessing a possible failure unable. For both given areas, the examples of traffic accidents, that really happened, are given here - an experiment has been carried out in case of a brake system failure in which the cause was corrosion and this experiment should lead to explanation if there is a relation between the width of a pipe side and its outer diameter covered by corrosion that means if it was possible to foretell a safe width of a pipe side through assessing the corrosion covers on the surface of a pipe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Koroze a ochrana materiálu

  • ISSN

    1804-1213

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    66-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84940416750