Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902379" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902379 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v28i3.1835" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v28i3.1835</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v28i3.1835" target="_blank" >10.7307/ptt.v28i3.1835</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European postal directives and Serbian legislation as well define the quality standards for universal service obligations at the aggregate level, i.e. for all postal items transferred by the postal operator. This paper proposes a new concept where the transit time is defined by the customer and specified for each shipment. The paper considers three different models of this new concept. However, the one where a customer could choose between two alternatives: D+1 and D+3 transfer, is analysed in details. By using the attitudes of examined customers, forecasting methods and analysis of revenues from the past, it is assessed at what price the new postal service should be offered to achieve the highest revenue. The proposed methodology was tested and verified in the case of the Post of Serbia. The results indicate that the best would be to offer the service D+1 at the 40% increased price compared to the existing prices.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA

  • Popis výsledku anglicky

    The European postal directives and Serbian legislation as well define the quality standards for universal service obligations at the aggregate level, i.e. for all postal items transferred by the postal operator. This paper proposes a new concept where the transit time is defined by the customer and specified for each shipment. The paper considers three different models of this new concept. However, the one where a customer could choose between two alternatives: D+1 and D+3 transfer, is analysed in details. By using the attitudes of examined customers, forecasting methods and analysis of revenues from the past, it is assessed at what price the new postal service should be offered to achieve the highest revenue. The proposed methodology was tested and verified in the case of the Post of Serbia. The results indicate that the best would be to offer the service D+1 at the 40% increased price compared to the existing prices.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0058" target="_blank" >EE2.3.30.0058: Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Promet - Traffic &amp; Transportation

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    235-244

  • Kód UT WoS článku

    000380077700005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84987906193