Vliv šířky sedlové podpory na stabilitní únosnost příčně zatěžované válcové skořepiny s počáteční imperfekcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910388" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910388 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv šířky sedlové podpory na stabilitní únosnost příčně zatěžované válcové skořepiny s počáteční imperfekcí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá posouzením vlivu šířky sedlové podpory na stabilitní únosnost příčně zatěžované válcové skořepiny s počáteční imperfekcí. Posuzovanou konstrukcí je zjednodušená varianta válcové skořepiny (cisterny), která je uložena na dvou sedlových podporách. Počáteční tvarové imperfekce jsou vytvořeny vtlačením sedlové podpory do skořepiny. Nový deformovaný tvar skořepiny je následně použit jako výchozí imperfektní model pro nelineární numerické analýzy. Účelem analýz je stanovit redukční faktor α v závislosti na měnících se geometrických parametrech numerického modelu (úhel opásání 2θ, šířka sedlové podpory b). Numerické analýzy jsou provedeny v počítačovém programu COSMOS/M založeném na metodě konečných prvků (MKP).
Název v anglickém jazyce
Saddle support width influence on the carrying capacity of laterally loaded cylindrical shell with initial imperfections
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to saddle support width influence on the carrying capacity of laterally loaded cylindrical shell with initial imperfections. The examined structure is a simplified version of the case of cylindrical shell (road tank) located on two saddle supports. The initial shape imperfections are created by pushing the saddle support into the shell. The new deformed shape is used as default an imperfect model in the following nonlinear analysis. The main purpose of the analysis is to determine the reduction factor α depending on the change of geometric parameters of the numerical model (embracing angle 2θ, width of saddle support b). Numerical analysis is carried out by means of a computer program COSMOS/M based on the finite element method (FEM).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20300 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2017
ISBN
978-80-87952-20-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
763-768
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
26. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—