Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910472" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The insurance sector is in many ways unique, because insurance companies must use specific marketing tools to satisfy their customers and insurance companies have with customer’s long-term relationships. Insurance companies must continuously monitor the insurance market, especially type of demand for insurance products and customer requirements. The number of registered vehicles in the Czech Republic is annually increasing, which causes an increase of total premiums written of the motor third party liability insurance and insurance companies must monitor this insurance product and analyse demand for it. The aim of this article is to analyse the seasonality of total premiums written of motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016.

  • Název v anglickém jazyce

    Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The insurance sector is in many ways unique, because insurance companies must use specific marketing tools to satisfy their customers and insurance companies have with customer’s long-term relationships. Insurance companies must continuously monitor the insurance market, especially type of demand for insurance products and customer requirements. The number of registered vehicles in the Czech Republic is annually increasing, which causes an increase of total premiums written of the motor third party liability insurance and insurance companies must monitor this insurance product and analyse demand for it. The aim of this article is to analyse the seasonality of total premiums written of motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina)

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    57-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85037744498