Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910829" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article investigates the use of Knowledge Management models in creating, sharing, using and managing knowledge and information in a company. The current trend is to implement various knowledge management models in order to attain effective knowledge management. The sole implementation of such models, however, is no guarantee of effectivity in knowledge management. The main objective of this article is to analyze various models of knowledge management and identify their main pros. This is done with a focus on the company context, so that results clearly state which model would be suitable for a particular type of company. The analysis is not limited to only one group of models, but deals both with object-based models and community-based models in order to identify pros that are common to both types of models.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company

  • Popis výsledku anglicky

    The article investigates the use of Knowledge Management models in creating, sharing, using and managing knowledge and information in a company. The current trend is to implement various knowledge management models in order to attain effective knowledge management. The sole implementation of such models, however, is no guarantee of effectivity in knowledge management. The main objective of this article is to analyze various models of knowledge management and identify their main pros. This is done with a focus on the company context, so that results clearly state which model would be suitable for a particular type of company. The analysis is not limited to only one group of models, but deals both with object-based models and community-based models in order to identify pros that are common to both types of models.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for market use 2017 : people in economics - decisions, behavior and normative models

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    883-889

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000492966900121