Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910829" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company
Popis výsledku v původním jazyce
The article investigates the use of Knowledge Management models in creating, sharing, using and managing knowledge and information in a company. The current trend is to implement various knowledge management models in order to attain effective knowledge management. The sole implementation of such models, however, is no guarantee of effectivity in knowledge management. The main objective of this article is to analyze various models of knowledge management and identify their main pros. This is done with a focus on the company context, so that results clearly state which model would be suitable for a particular type of company. The analysis is not limited to only one group of models, but deals both with object-based models and community-based models in order to identify pros that are common to both types of models.
Název v anglickém jazyce
Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company
Popis výsledku anglicky
The article investigates the use of Knowledge Management models in creating, sharing, using and managing knowledge and information in a company. The current trend is to implement various knowledge management models in order to attain effective knowledge management. The sole implementation of such models, however, is no guarantee of effectivity in knowledge management. The main objective of this article is to analyze various models of knowledge management and identify their main pros. This is done with a focus on the company context, so that results clearly state which model would be suitable for a particular type of company. The analysis is not limited to only one group of models, but deals both with object-based models and community-based models in order to identify pros that are common to both types of models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for market use 2017 : people in economics - decisions, behavior and normative models
ISBN
978-80-244-5233-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
883-889
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000492966900121