Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39912368" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39912368 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/436/454" target="_blank" >https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/436/454</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/acm.2018.436" target="_blank" >10.24132/acm.2018.436</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with guiding behaviour of a diesel-electric locomotive equipped with new three-axle bogies which were developed in co-operation of the company CZ LOKO and the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. At first, the design of the new bogie intended for the track gauge 1520 mm is shortly introduced. Then, the attention is paid to three different variants of secondary suspension design and their influence on lateral force effects of the locomotive on track in curves. The assessment is performed by means of the multibody simulation tool “SJKV” and it takes into account GOST standards. Possibilities of application of a system of active elements for bogie steering are also evaluated.
Název v anglickém jazyce
Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track
Popis výsledku anglicky
This paper deals with guiding behaviour of a diesel-electric locomotive equipped with new three-axle bogies which were developed in co-operation of the company CZ LOKO and the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. At first, the design of the new bogie intended for the track gauge 1520 mm is shortly introduced. Then, the attention is paid to three different variants of secondary suspension design and their influence on lateral force effects of the locomotive on track in curves. The assessment is performed by means of the multibody simulation tool “SJKV” and it takes into account GOST standards. Possibilities of application of a system of active elements for bogie steering are also evaluated.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01010455" target="_blank" >TH01010455: Výzkum a vývoj třínápravového podvozku pro rozchod 1520 mm</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied and Computational Mechanics
ISSN
1802-680X
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
33-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85059112624